onsdag 15 maj 2013

Mer dopplanering

Igår ringde prästen för att bestämma en tid att träffas inför dopet. Vi bestämde att han skulle komma på torsdag eftermiddag. Efter bara fem minuter ringer han igen och undrar om han kunde komma om bara några timmar och visst det gick ju bra tyckte vi. Så igårkväll vid sju kom han. Prästen är ju, som jag skrivit tidigare, den präst jag är "uppvuxen" med. Han var präst i den kyrka som jag tillhörde som barn, han begravde min mamma, han vigde M och mig och han begravde Dutt. Självklart ska han ju då också döpa Olle eller hur? Sluta cirkeln på något sätt.

Vi har nu bestämt psalmer. Tre stycken blir det." Gud har en famn", "Tryggare kan ingen vara" och "Med vår glädje över livets under". Dessutom har vi bestämt att M läser tackbönen och jag läser en dikt. Sedan får vi se vem som läser evangeliet. Kanske blir det min syster. Olles faddrar kommer kommer också få lite uppgifter, men det vet dom inte om än ;-)

I söndags var sista dagen för anmälan till dopet så nu vet vi hur många som kommer. Det kommer blir 33 gäster plus M, jag och Olle. Jag hoppas att det blir en fin dag. Det känns som jag planerat för denna dag sedan jag såg plusset med Dutt i januari 2011. Så nu äntligen blir dagen verklighet.

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli en underbar dag och det ska bli så kul att få vara delaktig i denna dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Spännande! Bring it on bara!

    SvaraRadera