torsdag 21 juni 2012

Det blev ju en bra dag!

Förmiddagen gick över förväntan fort fram. Vi åkte iväg och handlade mat och på Ica stod jag och bläddrade i de gravidtidningar som fanns att köpa. Vågade då inte köpa nån, men tänkte att går det bra i eftermiddag så blir det ett inköp.

Naturligtvis beräknade vi restiden fel så vi satte oss redan kvart i ett i det hatade väntrummet. Vad konstigt det är att man aldrig kan lära sig hur lång tid det tar att åka hemifrån till sjukhuset...

Klockan blir ett och ingen läkare i sikte. När klockan är tio över kan jag inte längre sitta sitt utan jag stampar fötterna i golvet. De par som satt runt omkring måste trott att jag hade några allvarliga fel...

Tjugo över ett ropar läkaren äntligen upp mig och vi traskar in i rummet. Samma rum där vi i oktober fick konstaterat att det var ett MA.

Läkaren är påläst i min journal och hon frågar först vad jag har för symtom. Ganska snart visar hon in oss i rummet bredvid där ultraljudsmaskinen står. Hon vänder ultraljudsskärmen bort från oss och säger att hon först själv vill kolla hur det ser ut. Under tiden tror jag att jag slutat andas...

Ganska snart säger hon "Du är gravid och det finns ett hjärta som slår". Då börjar jag andas igen. Man brukar säga att en sten faller från hjärtat och just då kändes jag exakt hur det är!! Herregud, så härligt!

När hon visat hjärtat så säger hon att nu tycker att det verkar vara två embryon i samma hinnsäck. Då tänker vi genast "vad har vi gjort nu?". Till slut konstaterar hon att det är gulekroppen som är så stor och tydlig på bilden...

Hon kollar runt ganska länge för att se om hon kan få en bra bild som vi kan få med oss hem, men apparaten vill inte så tyvärr får vi ingen bild...

När jag hoppar ner från gynstolen är det med darriga ben och med ett leende på läpparna!!

Vi pratar vidare lite grann och hon tycker att jag nu ska boka en tid till kub-ultraljud.

Efteråt åker vi och shoppar lite till. På systembolaget blir det alkoholfritt mousserande till mig och på Intersport hittar jag två toppar för 200 kronor. Dessutom smiter jag in på Pressbyrån och köper mig en gravidtidning!!

Tack alla söta och fina för alla kommentarer under dagen!! Många kramar till er!

28 kommentarer:

  1. Åh vad härligt och vilken mysig midsommar ni troligen får!

    SvaraRadera
  2. Så UNDERBART att höra. Nu får ni fira ordentligt. Fina lilla mirakel som förstår att han/hon behöver stanna hos mamma & pappa. All lycka till och jag hoppas ni får en underbar midsommar.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar start på eran semester, stämde din beräkning vad gäller bf? Kram

    SvaraRadera
  4. Men gud vad härligt att allting ÄR bra

    SvaraRadera
  5. Åh, du är så värd det! Vilken lycka! Åttonde gången, som sagt, jag tror på den.

    SvaraRadera
  6. Grattis!!!

    Jag är ny läsare på din/er blogg och har läst lite tillbaka i arkivet. Ni är så
    Starka som kämpar på trots alla motgångar. Jag undrar hur ni orkar? Hur tänkerni för att ta er igenom dagen?

    SvaraRadera
  7. Nu gjorde du helt plötsligt min dag också till en bra dag!!!!BIG LOVE till er båda.Mamma o Pappa öva på de orden för jag är övertygad om att det kommer ni att bli!!Beacause Miraclet är starkt!!!kram o ha en go semester.

    SvaraRadera
  8. Åh är så glad för er skull!!!!!/johanna

    SvaraRadera
  9. Så underbar dag ni haft! Är så glad för er skull, ni förtjänar det så otroligt mycket! Jag hoppas ni får en underbar midsommar, ta väl hand om varandra och ert lilla mirakel :)

    Många kramar Rebecca

    SvaraRadera
  10. Jag har varit väldigt frånvarande de sista veckorna och kikade in här för första gången på över en månad. Och fy fan rent ut sagt vad glad jag blir! Miljoner grattis till er bebis i magen, nu jäklar är det er tur att gå hela vägen till mål!!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Underbart! Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  12. Jag är så glad för din skull.

    Ha en jättetrevlig midsommar.

    SvaraRadera
  13. Underbart Anna. Ha nu en härlig semester. Maggie

    SvaraRadera
  14. Grattis!!! Jag var säker på att fostret levde :)) Glad midsommar !!! Så glad för er skull!

    SvaraRadera
  15. Åh gud, nu kommer tårarna!! Jag blir alldeles tagen. Det finns en gud någonstans! Fira nu en underbar midsommar och njut av livet. Kram

    SvaraRadera
  16. Grattis! Vad härligt :) och vad underbart att du blivit "spontangravid" :)

    SvaraRadera
  17. Så skönt, så oerhört skönt att allt gick bra idag!
    Midsommarkram!

    SvaraRadera
  18. Är så glad för er skull att det gick bra idag! :)

    SvaraRadera
  19. Åh, Anna! Jättestort grattis! Vad roligt för er! Mousserande låter fint :)

    SvaraRadera
  20. Anna, ett stort grattis till er alla tre.

    Ni för att ni öppnade dörren till Miraklet, och till Miraklet för att h*n valde ut dom bästa föräldrarna!

    Fortsatt lycka till!

    SvaraRadera
  21. Vilken lycka!!! Varmaste grattis!

    SvaraRadera
  22. Å va underbart!! Jag blir jätteglad för din skull!

    SvaraRadera