tisdag 19 juni 2012

En och två

En jobbdag kvar, eller sex arbetstimmar kan man också säga, till semester. Det ska bli så oerhört skönt med lite ledighet. Den här veckan har komatröttheten kommit på allvar. Idag har jag varit urtrött hela dagen på jobbet och när jag kom hem låg jag i sängen inom fem minuter. Det konstiga var att trots att jag var helt snurrig av trötthet så kunde jag inte somna... Jag som tycker det är jätteskönt att sova middag.

Två dagar kvar till ultraljudet. Inför det känner jag mest skräck. Skräck för att inte se något hjärta. Syns det inte något hjärta är ju frågan om det är för tidigt? På torsdag kommer jag (enligt mina beräkningar) att vara i vecka 7+2. Visst måste man med säkerhet kunna se hjärta slå då (om det nu gör det)?

Idag har jag inte tagit Crinone. Jag har helt enkelt tröttnat på dom... Trött på kladdet och de äckliga klumparna som kommer ut när man minst anar det. Jag hoppas att Crinonen varken gör från eller till när det gäller Miraklets utveckling.

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna stenhårt för Miraklet! En gång för rätt länge sedan kontaktade jag läkemedelsbolaget som tillverkar p-ringen och föreslog att de skulle göra en p-ring fast med rent progesteron för IVF-behandlingar. De svarade att det var rätt vetenskapligt omtvistat huruvida progesteron verkligen gör någon nytta alls i fertilitetssammanhang och att de därför inte ville satsa på att utveckla någon produkt inom det området. Min IVF-läkare sa åt mig att sluta så snart jag fått ett positivt test.

    Men om man ska ha progesteron förespråkar jag Lutinus, som jag tycker är den minst äckliga varianten. Inga klumpar och inte fett kladd heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär så sa min läkare. Jag fick använda crinone om jag vill, men nu är jag som sagt trött på dom ;-)

      Radera
  2. Åh, vad härligt med den stundande semestern. Heja onsdag! Det är inte konstigt att du är trött iom graviditeten plus anspänningen inför torsdag. Jag håller verkligen tummarna för ett lyckat ultraljud. Jag slutade med mina progesteron-vaggisarna i vecka 5+1 och det har gått bra hittills. Crinonen gör nog ingen skillnad för Miraklet längre.

    SvaraRadera
  3. Snart är det torsdag och mina knogar är vita efter att jag håller tummarna för er! Skönt att du slutat med Crinone!! Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppet behöver inte vara ute om inget hjärta syns på torsdag, det gjorde nämligen inte det på mig i v 7+1. Däremot en vecka senare. Men själva embryot var i rätt storlek iaf så det bör det ju vara om det ska gå vägen. Stort Lycka Till! Jag är nu gravid i v 34+3 och kan säga att jag fortfarande oroar mig mycket för att mista mitt lilla mirakel i magen... Säkert håller oron i sig även när hon föds... Det är väl så det är, att bli förälder när man längtat så mycket... :) /Lena

    SvaraRadera
  5. Jag ska verkligen hålla tummarna för dig! Den här gången är det er tur!

    SvaraRadera
  6. Jag blev liksom du spontant gravid efter 4 år av kämpande, IVF, missfall och besked om att vi inte får göra fler IVF och att äggdonation var enda utvägen. Jag har följt dig och vill bara säga stort grattis! Känner så igen lyckan och även oron. Det är er tur nu! Grät när jag läste om ert plus.
    Jag hade medicin kvar hemma och tog progestrone 1 1/2 vecka efter jag plussade. Mest för min mentala hälsa. Men sedan slutade jag efter att jag sett hjärtat slå i v. 7+2. Läkarna sade att det varken gör från eller till vid en spontan graviditet.
    Nu är jag i vecka 16+2 och det fortskrider fortfarande och jag och bebisen mår bra. Jag oroar mig varje dag men läkarna säger att jag ska ta det lugnt och att en spontan graviditet trots tidigare svårigheter är ett mycket gott tecken på ett starkt och friskt embryo/foster.
    Tänker på er... Lycka till på torsdag!
    Kram

    SvaraRadera