måndag 25 juni 2012

Ultraljudstid

Regnet vräker ner på vår första riktiga semesterdag. Hittills har det kommit 27 mm så idag är det en innedag.

På morgonen slog jag med darrande fingrar numret till ultraljudsenheten för att beställa en tid till Kub-ultraljud. Tid är nu bokad till den 1 augusti klockan 10. Då kommer jag vara i vecka 13+1.

Jag sa till kvinnan jag pratade med att jag ville att den barnmorska som ska göra ultraljudet ska vara påläst i min journal och det skulle hon skriva både i tidsbokningen samt prata med henne personligen om. Hon hade min journal uppe så hon såg bland annat en anteckning som vår barnmorska tydligen gjort när vi var där senast där det kort stod om vår historik. Det känns skönt att veta att man när man väl är där, inte behöver förklara varför vi är som två nervvrak...
Jag sa också att vi inte vill göra riskbedömningen för kromosomavvikelser utan bara göra ett vanligt ultraljud och det skulle hon också notera.

När jag pratat färdigt med hennes var jag helt svettig. om jag blir helt svettig av att bara boka en tid till ultraljud hur ska det då bli när det väl är dags för själva ultraljudet?

4 kommentarer:

  1. Inte konstigt att du blev så svettig, det är ju ännu en jobbig milstolpe som ni klarar av! Här har det vräkt ner regn oxå, inga hundar som vill gå ut!! Njut nu i soffan och fika denna vilodag! Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, önskar för din skull att sommarens närmaste veckor ska gå fort och att du får ett fint besked med lycka på UL/KUB. Förstår så om du är nervös.

    Skickar en stor kram!

    SvaraRadera
  3. Vill bara tala om hur mycket jag uppskattar att följa din blogg med både glädje och sorg. Känner igen mig i så mycket och delar dessutom den fantastiska glädjen att idag vara gravid i v 7+6 med hjälp av IVF.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Har följt din blogg av och till under en längre tid och glädjer mig med dig att du är gravid på nytt. Måtte det gå vägen denna gång! Jag kan inte någonsin jämföra mina upplevelser med din sorg men jag har också lyckats bli gravid igen efter otaliga MF/MA.
    Fick till slut hjälp med IVF och nu efter 7:e återföringen är jag gravid i v.7 så bara någon vecka efter dig. Har haft blödningar nu i början men har sett ett hjärta picka.
    Ville bara säga att jag håller tummarna och hoppas så att vi kan följas åt till Februari 2013. Kramar C

    SvaraRadera