onsdag 20 juni 2012

Semester och i morgon

Japp, nu har jag jobbat sista dagen för ett tag framöver. Det ska bli skönt med ledighet!  Började semester med att gå till frissan och klippa håret. När jag kom hem inser jag att jag nu är mer luktkänslig är vanligt. Frissan hade i lockkräm i mitt hår och den lukten var det enda jag kände till slut. Så det blev att tvätta håret direkt efter att man blivit professionellt friserad. Typiskt!

I morgon klockan 13.00 är det dags. Då måste vi sitta i vårt hatade ultraljudsväntrum. Då stiger blodtrycket och plusen så fort jag ser de där blåa sofforna.

Det måste gå vägen!

15 kommentarer:

  1. Tänker på dig inför imorn!

    SvaraRadera
  2. Tummarna hålls stenhårt! Tänker på dig/er i morgon!

    Kram C <3

    SvaraRadera
  3. Det går vägen!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Det går, det går, det går, det går, det går, det går, det går, det SKAAAA gå bra!! Alla tankar till er inför imorrn! / Sara

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna hårt!!

    Och jag är imponerad att din väderbeställning slog in - har du någon direktkontakt med vädergudarna?

    SvaraRadera
  6. Grattis till semestern, hoppas ni att ni kan njuta av er sista semester utan barn! Imorgon kommer allt gå bra, hoppas ni kan sova så gott ni kan inatt! Tänker på er och sänder alla kramar till er! Kram

    SvaraRadera
  7. Ska tänka på er imorgon kl 13 å hålla tummar å tår hårt. Miraklet visa ditt starka tickande hjärta för mamma och pappa nu. Kram

    SvaraRadera
  8. Det kommer att gå bra! Stor kram :)

    SvaraRadera
  9. Håller alla tummar och tår att allt ska vara bra imorgon! Jag var extremt luktkänslig under mina graviditeter så det borde vara ett gott tecken!!

    SvaraRadera
  10. Grattis till semestern, härligt! Hur många veckor ska du vara ledig?

    Förstår att du är rädd och orolig inför imorgon, det är ju inte direkt så att ni har några fina minnen från ultraljudsundersökningar. Men jag känner ett stort lugn för er skull, jag bara vet att det kommer gå bra imorgon och under resten av graviditeten. Önskar att mitt lugn och min övertygelse att allt kommer gå bra kunde smittas till dig. Du förtjänar verkligen att få njuta varje minut av den här graviditeten. Men om alla som aldrig upplevt era motgångar oroar så är det ju självklart att ni kommer känna en ENORM oro varje dag. Men jag hoppas att ni ändå ska få njuta också av detta mirakel :) Hur känner din man, förresten? Är han lugn och lycklig eller delar han din rädsla?

    Kommer tänka på er imorgon och vaka vid din blogg i väntan på en uppdatering ;)

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen fuskar jag när jag igår sa att jag har semester... Den börjar på måndag. Idag har jag "bara" ledig dag... från måndag så har jag fyra veckor.

      mannen är också oroligt, men jag tror att han är något lugnare än vad jag är...

      Radera
  11. Stort lycka till i morgon, kommer tänka på er och hålla mina tummar stenhårt! Och vad härligt med semester!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag är så nervös för er skull! Det måste ju gå bra idag för er o miraklet!!
    Jag har gjort en öppen ÄD o just nu ruvar kvinnan o jag är nästan lika spänd som hon!
    Märkligt hur engagerad jag känner mig i era situationer trots att jag egentligen inte känner er privat:)
    Kraaaaam på er o lycka till!!!!

    SvaraRadera
  13. Håller tummar och tår Anna! Kram

    SvaraRadera