torsdag 7 juni 2012

Läsvärt

För en tid sedan förbjöds ämnet bisfenol A i nappflaskor och i barnmatsburkslock, men ämnet finns fortfarande i konservburkar.
Svenska dagbladet granskar hur bisfenol A  i konservburkar påverkar kroppen. Idag finns en intressant artikel om bisfenol och gravida.
Efter att ha läst den artikeln så säger jag adjö till alla konserver under min graviditet. Jag äter inte jättemycket matkonserver, främst majs, men det finns ju i frysdisken också. Onödigt att utsätta mig och Miraklet i onödan.

Fyra medarbetare på Svenska dagbladet åt några dagar enbart konservmat under ett par dagar och här  finns resultatet. Ett skrämmande resultat!

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte direkt på dig när jag läste om det idag. Bra beslut att strunta i konserver just nu!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Här kommer ett tips på en handbok vid graviditet och amning om du vill undvika andra farliga/onödiga ämnen och tillsatser
    http://utbildningscenter.se/
    Klicka på fliken böcker så finns den där :)

    SvaraRadera