lördag 9 juni 2012

Trött och ont

I natt sov jag jättedåligt. Åt digitive-kex i sängen både halv ett och klockan tre på grund av lätt illamående och ett sug i magen.

Under dagen har jag nästan hela tiden har ett sug i magen, lite lätt illamående och lite ont högt upp i magen. Det känns lite som magkatarr.

Vi har idag varit hos min syster på lite kalas då hon fyllde tidigare i veckan. Då jag sovit dåligt i natt kände jag mig lite halvdisträ idag... Sedan dessutom dessa magbesvär.

När vi nu kom hem åkte mannen till apoteket och köpte Gaviscon som är för sura uppstötning och halsbränna. Jag får se om det hjälper eller så börjar jag helt enkelt få det symtom som jag absolut inte vill ha - Illamående.

I övrigt så känner jag mig även idag ganska lugn, men jag hoppas att jag mår lite bättre i morgon.

Något helt annat: Man vet att man blivit en riktig trädgårdsägare när man är överlycklig att det kommit 25 mm regn på ett dygn ;-)

17 kommentarer:

  1. Jag känner på mig att denna graviditet kommer gå vägen :) Någon gång ska det gå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nån gång måste det gå!

      Radera
  2. Mitt bästa tips mot illamåendet är isbitar. Jag satt och tuggade dem när det var som värst och det funkade verkligen. Det bedövar lite och känns fräscht!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog ta novalucol i stället för d går längre ner i tarmarna och omepracol sim mm får ta även om man e gravid

    SvaraRadera
  4. Grattis!

    Jag tror inte jag gjort det förrän nu. Du vet de där känslorna när någon "får" något som man själv aldrig kan få...
    Men vet du va?! Jag är så himla glad för er skull. Jag fattar att det är så galet omvälvande och skräckinjagande, men nu måste det ju gå?! Det finns inte att ni mot alla odds lyckas på egen väg och så går det inte!!!

    Ta hand om dig och Miraklet!!!

    Kram (å på återhörande)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker personligen att du klagar lite väl mycket.Du ville ju så gärna bli gravid och då får du faktiskt stå ut med alla dina "jobbiga gravidsymptom".

    SvaraRadera
  6. Bara för att jag gärna är gravid behöver jag väl inte gilla de symtom det för med sig eller? Jag vet inte var i inlägget jag skriver att det är "jobbiga gravidsymtom". Det är mer ett konstaterande att vissa symtom finns där.

    Jag skriver på min blogg vad jag upplever och känner och det kommer inte, med min bakgrund, vara några rosa moln... Det kommer vara mycket oro även framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är väl bättre att du har en massa symptom än inte några alls för då skulle du ju oroa dig varför du inte känner någonting,eller hur? Då skulle du ju klaga över det istället.

      Radera
  7. Bry dig inte om löjliga kommentarer, de skrivs enbart för att provocera!!! Klart ingen vill må illa, även om man ju står ut med det...

    Jättejätte-grattis igen! :)

    SvaraRadera
  8. Ska Anna gilla att vara illamående mer än andra för att hon gärna vill vara gravid? Mitt tips är att sluta läsa om du tycker att det gnälls för mycket.

    SvaraRadera
  9. Testa novalucol tuggtabletter. Funkade för mig. Hade halsbränna hela graviditeten!! Jag fick inte ta gaviscon eller ngt annat.. Lycka till :)

    SvaraRadera
  10. Meeen Gud att en del orkar läsa bloggen om de stör sig så väldigt mycket? Nej,Anna gillar inte att vara illamående och ja hon skulle kanske oroa sig om hon inte hade grav-symptom...men jag tror att många gravida fungerar ungefär så innan de fått gravidmage, de vill känna sig gravida, dvs de vill ha symptom för att känna sig lite mer övertygade om att de faktiskt är gravida men samtidigt är det inte kul att vara tex illamående. Man får inte glömma att en graviditet kan kännas ganska abstrakt och svår att greppa innan den typiska gravidmagen kommer, många vill "få bevis" på att de är gravida för det ÄR svårt att fatta att det finns ett litet frö, början till en människa därinne i magen.....Och när man kämpat med blod svett och tårar som Anna och hennes man verkligen har gjort så blir det säkert ÄNNU svårare att greppa det hela och speciellt som hon nu blev gravid sängvägen. Jag vet mååånga som fungerat så här i tidig graviditet och även sådana som haft turen att inte behöva kämpa för sin graviditet. När de sedan fått en tydlig gravidmage och börjat känna fosterrörelser så "behövs" inte andra symptom som "bevis"för då är det mer verkligt, mer påtagligt, då syns det ju utanpå! Och jag tycker inte att Anna gnäller över gravidsymptom utan det är mer information om att dessa symptom har hon.

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas du slipper illamåendet. Men som sagt man överlever ju det med. Den här gången måste det verkligen vara din tur!!

    SvaraRadera
  12. Jag skulle vara väldigt glad om jag var illamående nu, men det säger jag nu... sen är en annan sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar av hela mitt hjärta att du snart ska få vara illamående!

      Radera
  13. hej hej..

    oj oj oj vad glad jag blir. .:) har inte varit här inne hos dig på ett tag oh ser du är gravid!!! GRATTIS.. :)

    jag knaprade link tabletter under mina graviditeter.. :) hade aldrig klarat mig utan dom.. KRAAAM

    SvaraRadera
  14. Stort grattis till din graviditet! Mindre kul med hormoner osm spökar och ställer till det för en med illamående och halsbränna.
    Jag använda mig av Losec i slutet på min andra graviditet och det var så underbart! En liten tablett en gång om dagen och det hjälpte verkligen! Att tugga gaviscon, novalucol alternativt att dricka det var inte genomförbart för mig, då kräktes jag av bara konsistensen. Så kolla med din barnmorska och använd de godkända medel som finns för det är viktigt att få sova och må väl i sin graviditet.

    Återigen, MEGAgrattis!!!
    kramar
    Gunilla M

    SvaraRadera