tisdag 12 juni 2012

I morgon och present

Många gånger det senaste året har jag fått avboka besök inom sjukvården som varit relaterat till våra misslyckade graviditeter, bland annat barnmorskebesök och KUB-ultraljud. Idag skullle vi varit hos distansläkaren för att planera höstens ivf-försök. Det var med glädje som jag ringde och meddelade att vi inte behövde ha den tiden!!

I morgon ska vi på ett första besök hos barnmorskan på mödravården. Det är samma barnmorska vi ska träffa i morgon som vi haft de tidigare gångerna så det känns skönt då hon är insatt i allt som hänt oss. När hon svarade på mitt mejl angående VUL lät hon verkligen glad för vår skull "Vad kul att ni väntar barn!" skrev hon. Va?? Jag? Väntar barn?? Hon måste skickat mejlet till fel person.
Det jag bävar för är att åter igen kliva in på mödravården. Min plus och blodtryck skjuter i höjden så fort jag tar i dörrhandtaget. Senast jag var där var den 11 oktober förra året då vi fick det konstaterat att Snöis blivit ett MA. Innan dess var det ju rutinultraljudet den 12 maj som också genomfördes i samma lokaler. Kanske inte så konstigt att jag inte gillar mödravårdens lokaler... Jag hoppas så innerligt att vi inom två veckor ungefär ska få lite positiva händelser, alltså ett lyckat VUL, att ta med oss därifrån.

Idag blev jag glad när jag öppnade brevlådan. Där låg ett litet paket från FC med kläder till Miraklet samt en fin hälsning på ett kort. Kläderna hade så passande mönster med bland annat kossor då jag ju är uppvuxen på bondgård med kor och höns in på knuten. Mirkalet kommer passa perfekt i detta och kommer naturligtvis ha det på sig när h*n besöker morfar och sin syssling M som bor i huset bredvid morfar. Stort TACK för presenten!!

7 kommentarer:

  1. Så fin, det kommer passa så bra :)
    Jag känner samma som du Anna; vi? Väntar barn? Ibland tror jag att någon ska komma och väcka mig från drömmen.. Underbart är ordet! Stor kram :)

    SvaraRadera
  2. Kommer ni får göra VUL imorgon? :) vilken fin body!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I morgon blir det inte ultraljud men vi kommer att boka tid för ett sådant som borde ske inom två veckor från nu.

      Radera
  3. Åh vad fint. Lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  4. Blev så glad att jag började storgråta när jag läste att ni fått ett plus.. Efter ert sista ivf försök så bad jag varje kväll att ni skulle lyckas själva innan det var dags för nya behandlingar.. O nu har det hänt.. Nu ber jag att allt ska gå bra för er och ert lilla Mirakel.. Många styrkekramar!!

    SvaraRadera
  5. Lycka till idag med BM besöket!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har följt din blogg sen du väntade Dutt och jag ville bara säga att jag gläds så åt dig. Känner inte dig alls men du finns i mina tankar och jag håller tummar och tår för er skull!

    SvaraRadera