fredag 15 juni 2012

Hand i hand


Oron är mindre idag. Det har varit några jobbiga dagar nu men idag känns det som sagt bättre. Kanske har jag idag blivit bättre vän med Oron och vi kanske har bestämt att vi hand i hand ska klara det här...

Trots att jag under gårdagen hade (ursäkta detaljer) bruna och rosa Crinoneklumpar så känner jag mig lugn. Jag googlade på det och det är tydligen helt normalt att klumparna av Crinone kan ha lite varierad färg. Innan de kommer ut kan de skava mot slemhinnan och då få lite blodliknande färg. Jag får se hur länge jag orkar hålla på med Crinone. Det är lite kladdigt och jobbigt och jag tror att det är den som gör att jag tycker att det rinner där nere hela tiden.

Idag har jag varit på mitt årliga läkarbesök på reumatologen. Det besöket hade jag tänkt skulle bli en diskussion om hur vi skulle kunna optimera min kropp inför kommande behandling i höst. Nu behövdes inte det, utan idag blev det bara ett konstaterande att min reumatiska sjukdom är i schack och att jag inte haft någon huvudvärk sedan en veckan före plusset. Han kommer skicka en remiss till en expert när det gäller mina blodkoaguleringsproblem för att jag ska få den bästa behandlingen med blodförtunnande mediciner under graviditeten. Sedan blev det en del blodprover också. 11 rör togs det idag!

Därefter har mannen och jag gjort Linköping. Först Ikea, sedan Cloetta i Ljungsbro, lunch vid Bergs slussar och en glass på Bosses. Sedan gick mannen till jobbet och jag fick ta tåget hem. På hemvägen stannade jag till en stund hos Dutt. Det är alltid skönt att sitta där hos honom en stund.

3 kommentarer:

  1. Usch för blodprov! Har nog oxå fått ta en 9-10 rör nångång :/ grattis till plusset!

    /M

    SvaraRadera
  2. Åh grattis till spontangraviditeten! Har läst din blogg ända sedan Dutt föddes men jag går in och läser ikapp emellanåt. Sååå härligt! Håller tummarna för er.

    SvaraRadera
  3. Finns det ingen annan progresteronmedicin du kan ta? Jag fick faktiskt välja när jag hade testat den jag hade i några omgångar. Fast jag valde att inte byta när läkaren beskrev hur de andra funkade. Jag tog lutinus, vaginaltabletter, som visserligen är kladdiga när resterna kommer ut efter några timmar, men däremellan kladdar de inte alls.
    Kram

    SvaraRadera