måndag 22 mars 2010

Mer taktikprat inför förhandling

I fredags pratade jag igen med kvinnan från mitt fack angående mitt arbete. Hon var kallad till förhandlingar med min arbetsgivare på onsdag, men då kan hon inte. Hon sa att hon skulle kunna skicka någon annan ombudsman, men hon ville ta det här sjäv sa hon. Hon vill klämma åt min arbetsgivare ordentligt... Får se nu när det blir förhandlingar, dock är jag inte helt säkert på att jag och facket kommer någonstans med vår del eftersom arbetsgivare kommer att skylla på ekonomin.
Facket kommer ta upp det faktum att min vd hela tiden pratade om min sjukfrånvaro och vad den innebar.

Hon nämner till och med arbetsdomstol och skadestånd. Dit känns det ju väldigt långt...

Arbetsglädjen är som bortflugen, men jag försöker så gott det går. Dock blev det ytterligare en frånvarodag idag.

Har idag i alla fall skrivit en ny ansökan. Har dock inte skickat iväg den än då mannen ska få läsa igenom den först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar