onsdag 31 mars 2010

Snart igång på riktigt

I morse kom då mensen. Det var länge sedan som jag väntat på den.
Ringde till Rmc för att meddela detta och för att få instruktioner om dosering av Puregon.
Eftersom jag även ska ta Innohep (blodförtunnande) skulle jag idag ta några blodprov. Trodde att jag kunde ta dom på närmaste vårdcentral, men sköterskan på Rmc tyckte det var bäst att jag kom till dom och tog provet. Fyra och en halv mil enkel resa för ett blodprov, men vad gör man inte för att bli gravid...

På fredag klockan 18.00 tar jag min första dos och då är hela karusellen igång. På onsdag nästa vecka är det dags för ultraljud för att se om medicinen gjort något för tillväxten av ägg.

3 kommentarer:

  1. Faan (rent utsagt) vad spännande! Håller som vanligt alla tummar jag har.

    SvaraRadera
  2. Mia och Fru barnlös: Ja, visst är det spännande. Nu är det bara sex timmar kvar till första sticket.

    SvaraRadera