onsdag 3 mars 2010

Om två veckor kör ivf-cirkusen igång!

Sitter här och är väldigt nöjd efter läkarbesöket på Rmc.
Först frågade läkare hur vi tänkte efter mötet med förlossningsläkare förra veckan. Vi sa som det var "att vi var livrädda efteråt". Rmc-läkaren sa då att hon inte brukar vara så finkänslig när hon berättar om såna saker... Det var lite rolig att höra hennes säga det, för det var ju precis så vi upplevde henne.

Sedan gick hon snabbt vidare till hur vår behandling ska se ut. Jag är på dag 10 idag så om cirka två veckor kommer antagligen mensen och då ska jag på dag 3 börja min behandling med sprutor.
Då kommer jag också börja med Innohep (blodförtunnade). Så mycket sprutor blir det.

Äggplock kommer att bli ca två veckor efter sprutstart om allt går som det ska.

Känner faktiskt nu ett inre lugn i kroppen när det gäller barntillverkningen. Nu ligger det liksom i någon annans händer. Jag kan inte göra så mycket åt det längre. Bara hålla tummarna att allt går som det ska.

Dessutom har jag pratat med facket idag angående min vd:s möte med mig igår. Hon tyckte att det verkade helt vansinnigt när jag beskrev min situation. Dock var hon som är ansvarig för min region sjuk idag och skulle antagligen komma åter i morgon. Ska ringa henne då och prata mer om detta. Sista ordet är inte sagt än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar