fredag 18 januari 2013

Utskriven och pigg kille

Idag fick Olle en okej-stämpel på sig och blev därmed utskriven från Neo-hemvården. Han har sedan i tisdags gått upp ytterligare så nu väger han 3450 gram och är nästan 52 cm lång. Nu ska vi alltså klara av att ta hand om honom själva. Visst kommer vi ju, som alla andra, ha stöd från Bvc. Hembesök från Bvc har vi inbokat på tisdag.

Idag tycker jag att han inte besvärats lika mycket av sin mage så kanske är det på tillbakagång eller så hjälper minifom-dropparna. Skönt är det i alla fall oavsett.

Nu på eftermiddagen har han haft ett par jättevakna timmar. Tidigare har han mest ätit och sovit, men nu var han vaken och med med ögonen och lyssnade på våra röster. Härligt! Vi har verkligen väntat på att han ska bli mer vaken. Det är så underbart att titta in i den små mörkblå ögonen. Sedan är det svårt att veta hur mycket han ser och kan fokusera på, men det spelar mindre roll...
När han var så vaken passade vi även på att ta ett litet bad. Han verkar gilla det. Det tråkiga kommer efteråt när man måste bli torr och återigen få kläder på sig. Usch, vad det är tråkigt!!

Sedan tog jag mig tid att göra färdigt en mössa till honom. Mössan började jag med samma kväll som vi sedan med ilfart åkte till förlossningen när vattnet gick. Sedan dess har mössan legat här, men nu är den klar. Nästan alla mössor vi har är för stora, men den här kändes ganska lagom.

Jag önskar er alla en trevlig helg!!

5 kommentarer:

  1. Grattis till utskrivningen, måste kännas som en härlig milstolpe! Önskar er en mysig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har läst din blogg sen du var i vecka 10 kanske och har kommenterat nån gång ibland. Oftast läser jag den från mobilen och då kan jag av nån konstig anledning inte kommentera, egentligen vill jag kommentera vartenda inlägg. :) Jag är sååå glad för er skull och att det äntligen gick vägen denna gång och att ni nu har er lille bebis hos er!! Dutt och snöis är nog mäkta stolta över sin lillebror. All lycka till er!!

    SvaraRadera
  3. Det er så dejligt at se alt går jer godt.

    Trevlig helg til jer også :D

    SvaraRadera
  4. Så härligt!

    Och vilken fin mössa! Är den sydd eller stickad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är sydd. Det mönstrade tyget är fleece och sedan är det muddväv.

      Radera