torsdag 4 februari 2010

Att inte tappa förståndet

Såg den här artikeln på nätet om tips om hur man behåller förståndet under tiden man kämpar för att bli gravid.
7 stycken klämkäcka råd! Okej, vissa råd är väl helt relevanta i sammanhanget, medan vissa gör mig så arg.

1. Läs på fakta. Lär dig hur din ägglossning fungera för att hitta de mest fertila dagarna! Jaha, räcker det inte med att lukta på ett par kalsonger för att bli gravid?

2. Ha tålamod.
Herregud, hur mycket tålamod ska man behöva ha?? Fokusera på ditt jobb? Nä, just nu är det bara barn i tankarna!

3. Var uppfinningsrik.
Inte helt lätt att vara efter två år. Det är oundvikligt att man inte tänker på vilket dag i månaden det är.

4. Sök stöd.
Japp, forum med likasinnade är en bra träffpunkt för att prata av sig. Det håller jag helt klart med om.

5. Ta en paus.
Faktiskt ett riktigt bra råd, men det gör ju knappast att man blir gravid fortare...

6. Nyfikna släktingar.
Jag har alltid huvudet på skaft och väntar mig kommentarer när man träffar släktingar. Man kan ju tappar förståndet för mindre. Hur många gånger orkar man med att frågvisa människor utan att tappa förståndet. Man vill bara skrika "Det ska ni ta och skita i". Kanske inte så trevligt, men jag tror att den som frågar då är tyst. Ett tag i alla fall.

7. Var snäll mot dig själv.
Visst det måste man naturligtvis vara, men skulle jag köpt choklad varje gång jag känt mig nere skulle jag rullar fram idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar