onsdag 17 februari 2010

Man får vara trött

Har idag tagit till mig av medikers kommentar på ett tidigare inlägg: Man får vara trött!

Jag tvingade mig till jobbet idag, men så fort jag satt stilla på min kontorsstol så höll jag på att somna.
När jag är som tröttast säger chefen att ikväll 18.30 ska vi tacka av en kollega som går i pension 1 mars.
Blä, säger jag bara. Jag sa helt enkelt "jag är glad att jag överhuvudtaget är här idag och ska jag orka komma i morgon så måste jag åka hem i vanlig tid". Och så blev det. Jag åkte till och med hem en halvtimme tidigare.

Kollegorna, chefen och vd:n får tycka vad dom vill om att jag inte deltar ikväll, men det skiter jag i.

2 kommentarer:

  1. Hurra för dig!!
    Det är viktigt att göra saker för sig själv och för sin egen skull!
    Det förtjänar du!
    Och omgivningen tjänar också på det i slutändan :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för hejarrop. Känner att jag behöver det.

    SvaraRadera