fredag 13 juli 2012

Tillbaka efter några dagars frånvaro

Nu är vi hemma igen efter några dagars semester. I tisdags åkte vi, tillsammans med min syster och sambo, till Tällberg i Dalarna. Vi har sett mycket keramik, hemslöjd och tusentals dalahästar! Dalahästtillverkingen i Nusnäs var fascinerade att se. Det såg så himla enkelt ut att båda svarva, tälja och måla dom... Dessutom har vi varit i Rättvik och Mora. Tyvärr var inte vädret på vår sida, utan det har regnat så många gånger så att jag tappat räkningen...

Egentligen skulle vi igår har stannat i Falun hos M:s brors familj, men dessa dagar vi varit på resande fot har jag känt mig ganska dåligt. Oerhört trött och att jag dessutom har varit illamående från lunch och fram tills jag gått och lagt mig. Jag kände att jag inte orkade stanna kvar i Falun utan följde med hem istället. Det är jobbigt att må dåligt när man inte är hemma i sin trygga vrå.

När jag idag kollade igenom den post som kommit de dagar vi varit borta hittade jag ett spännande brev till mig. Det tog lång tid att få upp det då det var ordentligt tejpat... När jag äntligen fick upp det uppenbarade sig en liten babymössa och en liten lapp med ett handskrivet meddelande "Från en okänd välgörare. Grattis till graviditeten! MVH/Anonym bloggläsare". Oh, jag blev så glad. Tack så jättemycket du okända bloggläsare!!

6 kommentarer:

  1. Hemma absolut bäst i dessa tider, även om jag har börjat göra tvärtom nu och söka miljöombyte (tål inte vårt kök av någon anledning) :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Va gullig läsare du haft, men du är ju väldigt omtyckt! Härligt att ni haft så bra trots regnet, när börjar ni jobba? Ha en go helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är lediga nästa vecka också. Sedan är det dags för verkligheten igen...

      Radera
  3. En stor suck av lättnad när du skrev igen. Blev lite orolig när det var då tyst från dig. Är van att kolla nästan varje dag. Vill ha en lite tjockis tiibaks till jobbet. Maggie

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Tällberg var det inte blogganpassat då det var allt för dålig uppkoppling... En tjockis på jobbet kan jag nog utlova...

      Radera
  4. Jag förstår dig att du helst vill åka hem när du känner dig sliten av graviditeten. Jag gjorde inte många turer utanför hemmet denna semester av samma skäl. Jag tror det bara blev en natt borta (och det var hos mamma). Jag tänker att det kommer fler chanser till att åka iväg och semestra i framtiden. Nästa sommar kommer vi båda vara "långlediga". :-)

    SvaraRadera