lördag 14 april 2012

De kommer och går

Tårarna och sorgen kommer och går. Igår kväll var en sådan stund där tårarna och hopplösheten kom igen. Jag tycker det är viktigt att låta dom komma när jag känner att de är på väg... Att hålla igen är aldrig en bra idé. Dock känner jag mig så JÄVLA trött på att vara ledsen, men när jag behöver det så måste jag ju få vara det.

Just nu känner jag mig nervös inför Dutts 1årsdag. Jag vet inte riktigt varför. Kanske är jag nervös på hur jag kommer reagera. Kommer det vara jobbigt eller kommer det vara som vilken dag på kyrkogården som helst? När det gått ett år säger många att det blir lättare för att man då upplevt ett helt år. Innebär det då att allt ska vara som vanligt igen? Får man inte sörja öppet längre när det gått ett år?

Jag har bestämt att jag ska ha semester hela den veckan som den 17 maj infaller. Just för att jag inte vet hur jag kommer må och då kan det vara skönt att kunna vara ledig och då få må precis som man vill. Dessutom skulle vi ju haft BF med Snöis den 15 maj...

Pizza på pizzasten blev riktigt gott. Pizzabotten blev godare än vad den blir när man gör den i ugnen. Den pizzasten som jag köpte kostade 199 kronor på Ica. Har sett identiska pizzastenar för 400 kronor. Så ska ni köpa en - gå till Ica.

Dagens positiva: Vårväder med strålande sol och värme och lite trädgårdsarbete. Ätit både lunch och middag utomhus.

4 kommentarer:

  1. Fina Anna! Det där känner jag igen. Jag förlorade mitt bonusbarn för snart 11 år sedan - och jag tycker fortfarande att årsdagarna är jobbiga. :(
    Det där med ett år - jag tycker ju att man ska få sörja när man behöver! Det svåra är att omgivningen inte reagerar lika mycket efter ett år. Förståeligt, deras liv går ju vidare. Men det är jobbigt eftersom ditt liv har ändrats så mycket att det aldrig mer kommer att vara detsamma...
    Stor kram!! Och gör precis som ni känner för när årsdagen kommer! ♥

    SvaraRadera
  2. Fina... Blir så berörd av din blogg. Gör precis vad du vill när du är ledig, tillåt dig själv att vara ledsen. Sedan hoppas jag att du kan finna stryrkan att gå vidare. Att du får ett barn snart. Du vet att du kan bli gravid - håll fast vid den tanken. Kramar, A.

    SvaraRadera
  3. Självklart får du sörja precis som du vill och hur länge som du vill. Års dagar är alltid tunga. Speciellt den första. Men hur otroligt det än låter just nu så blir det bättre med åren. Men årsdagen för när barnet kom och försvann och när det skulle ha fötts på riktigt är tunga läääänge.
    Trots att min Ronja dog i december 1999 och skulle ha fötts 1/4-2000 så känns de dagarna alltid inombords.
    Sörj som du vill.

    SvaraRadera
  4. Sorgen kommer och går, vissa dagar går det att leva som vanligt men dagen efter gråter man bara! Är ganska normalt för våran situation tror jag, tillåt dig att ha dom dagarna för dom behövs! Hoppas veckan i maj blir bra för dig trots den jobbiga 1årsdagen! Kram

    SvaraRadera