fredag 13 april 2012

Det rullar på...

Det brukar vara min standardfras när någon frågar hur det är "ja, det rullar på". Ganska neutral och tråkigt svar kanske, men det är ju faktiskt det livet gör...
Det rullar på fast kanske inte just på det sätt som jag hade önskat...

Jag känner mig fortfarande otroligt besviken på att det inte blev någon graviditet den här gången heller. Jag känner mig låg, ofokuserad och okoncentrad. Jag känner att jag påbörjar många olika saker, främst på jobbet, utan att sedan göra sakerna färdigt ordentligt. Hoppar mellan olika saker hela tiden för att sedan helt plötsligt flyga bort i tankarna om hur det egentligen borde ha varit... Antar att detta är ett helt normalt beteende med tanke på det jag varit med om.

Dagens positiva: Det är svårt idag, men det får väl bli att det är fredag!!

6 kommentarer:

  1. Det är en bra kommentar, så brukar jag också säga. "Det rullar på" känns så där neutralt och mottagaren får själv tolka om det är bra eller dåligt.

    SvaraRadera
  2. Det låter klokt att inte tvinga sig själv att ljuga om att allting är bra hela tiden så fort någon frågar. "Det rullar på" är kanske många gånger mer närmare sanningen utan att det för den skull låter nattsvart. Jag ska nog ta med mig din fras och använda den vid behov. Tack! Hoppas att du mår bättre i helgen.

    SvaraRadera
  3. Du är otroligt stark! Du förvånar oss gång på gång. Jag vill bara krama om dig. Du ska veta att du berör oss alla och är en mycket speciell person. Synd man inte är din kompis i verkligheten.
    Kram Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen hit! Kompisar kan man aldrig få för många av ;-)

      Radera
    2. Hihi! Fast jag är inte ny. Har läst din blogg sedan ungefär när ni gjorde rul med Dutten! Kram Sarah

      Radera
    3. Jag menade att du är välkommen hem till mig ;-) jag kan sätta på kaffet...

      Radera