lördag 7 april 2012

Jag skulle ju fortfarande vara ruvare

Och med spänd förväntan under kvällen plocka fram testet så att allt skulle vara redo inför morgondagens testdag.
Men istället är mensen nästan slut för den här gången och livmodern är så tom så att det ekar...
Och vi har bestämt att den får vara tom ett tag till. I slutet av augusti sätter vi nog gång igen och då måste faan gå, annars vet jag inte vad jag gör.

Under vår sommaruppehåll måste jag jobba på att få tillbaka mitt hopp och min tro på att det kommer att gå. Just nu är den som bortblåst och jag vet inte ens vart jag ska börja leta  för att hitta den igen.
Dessutom ska ju under dessa månader försöka börja träna lite igen. Det har blivit väldigt dåligt av den varan sedan jag blev gravid med Dutt. Jag har några kilo jag skulle vilja bli av med, men framför allt är det degen på magen som jag känner att jag inte trivs med just nu. Kanske är det fortfarande lite graviditetsdeg som ligger kvar där...

Idag är det en riktigt lugn dag. Äntligen skulle vi till svärmor och svärfar, men vi hade förvarnat dom om att om det blir minus så kommer vi inte. Och minus blev det ju. Inget uteväder idag heller trots att det är soligt så är det fruktansvärt kallt.

I morgon blir det att återigen ringa klinikens telefonsvarare och meddela att även detta försök gick åt helvete.

4 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen med dig.
    jag gjorde ett inseminationsförsök samtidigt som du (den 20 mars) och hade hoppats att du och jag skulle vara gravida tillsammans. Men jag fick mens idag - trots att jag hade känt flera tecken, bl.a. lätt ont i brösten... Suck. Ikväll tänker jag iallafall unna mig ett par goda glas vin, kan det vara ngt för dig?

    Tror du att ett litet miljöombyte kunde vara ngt för dig: sticka bort ett tag, iallafall en lânghelg, för att fâ lite nya intryck. Kan ju vara billigt: hälsa pâ nâgon, vandrarhem..., bara bryta vardagen litegrand.

    Jag vill ocksâ gâ ned lite i vikt. Jag hade klarat 1,5 veckor helt utan socker men nu med pâsken (och mensen!) sâ var jag tvungen att äta lite choklad.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag undrar lite hur det fungerar med den här medicinen som du tar,Humira,ökar den chansen att du blir gravid på "naturlig väg"? Det kan ju faktiskt vara så att nu när ni bestämt er för att ta en liten paus och kopplar bort det, att det är då det händer.Jag hoppas det för er skull,så ha mycket sex ;).

    SvaraRadera
  3. Fina ni! Vi tänker på er!

    SvaraRadera