onsdag 11 april 2012

En positiv sak om dagen

Igår när mannen och jag pratade om allt och jag som vanligt var mer negativ än honom sa han att jag skulle försöka hitta minst en positiv sak om dagen. Igår var ju tandläkarbesöket helt klart en positiv sak. Att gå därifrån utan en återbesökstid för att laga hål är ju ovanligt.

Idag har jag faktiskt också hittat en positiv sak. I morse när jag åt frukost såg jag den första sädesärlan. Nu måste det alltså vara vår!

Idag var jag tillbaka på jobbet igen efter påsk och minusresultat. Ibland kan det vara jobbigt att ganska många vet vad vi går igenom, men idag var det skönt att få dela sina upplevelser och tankar med några ur personalgruppen vid morgonfikan.

Idag har varit en riktig "tröttmössadag" och på väg hem i bilen satt jag hela tiden och tänkte på att jag inte fick somna. När jag kom hem gick jag raka vägen till säng och somnade med en gång... Känner mig nu lite piggare i alla fall. Ett beting har jag kvar idag och det är att gå till blomaffären och köpa blommor som jag sedan ska sätta hos Dutt.

4 kommentarer:

  1. Så brukar Martin också säga till mig, måste vara en mansgrej det där *hi hi* Härligt att vi har våra makar som puschar på oss och är positiva när vi själva sviktar i vår tro! Hoppas din stund hos Dutt kändes bra, vilka blommor får han? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske är en mansgrej.
      Har inte kommit iväg till Dutt än. Ska möta upp mannen där när han kommer från jobbet. Troligtvis blir det en bukett påskliljor han får. När vi skulle köpa det i helgen var dom slut. får hoppas de fått in nya nu efter helgen.

      Kram

      Radera
  2. Jag tycker att det är en jättebra idé :) Behöver inte vara någon jättestor sak egentligen.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad kloka ni är, som försöker hitta minst en positiv sak om dagen!! Vi har fått rådet att "vara i nuet". Det låter som en klyscha, men är inte så lätt när man faktiskt försöker...

    Kramkram

    SvaraRadera