söndag 1 april 2012

Ruvardag 7 - Nu gäller det

Det är nu som den jobbiga veckan börjar - Ruvarvecka 2. Den vecka som kan sluta i djupaste sorg eller djupaste lycka. Vitt skilda känslor!

Jag har en bra känsla i kroppen och jag ska under denna vecka försöka leva på den. Jag vet att de jobbiga dagarna börjar på onsdag ungefär (dag 10). Den här gången (om blodet inte hinner före) kommer jag antagligen att tjuvtesta... Det har ju inte varit min grej förut, men någon nyhet måste man väl ha under denna ruvning.

Den braiga känslan jag känner i kroppen känner jag igen från när jag ruvade med Snöis i höstas. Då kände jag att ruvartiden bara var en transportstäcka till pluset. Hoppas det blir så den här gången också.

Jag vill så gärna att det ska gå vägen!!

11 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att det är nu det händer..

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna!! Jag känner precis samma som du, att inte överanalysera minsta känning och mest bara försöka intala sig själv att man väntar på ett plus.

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är två små som frodas i din livmoder. Kram!

    SvaraRadera
  3. Så här på håll känns det som tiden går fort. Men för dig gör det ju inte det, förstår jag :-) Vad härligt att höra om bra känsla! Hoppas så med att den håller i sig!!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas så innerligt för dig! Håller tummar och tår hårt!!!

    SvaraRadera
  5. Åh hoppas så mycket!! Stor kram

    SvaraRadera
  6. Jag gillar din "braiga" känsla! Nu ska det bli barn!

    SvaraRadera
  7. Hänger det på antalet hållna tummar så verkar detta mycket lovande... *håller så den vitnar*

    SvaraRadera
  8. Är inne varje dag och kollar hur det går för dig... Jisses vad jag håller tummarna!! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Önskar dig stort lycka till och håller tummarna för ett plus : ) Stor kram från Ullis som följt din blogg ett tag utan att kommentera : )

    SvaraRadera