torsdag 26 april 2012

Vilket smörgåsbord!

Oj, så många förslag jag fick på mitt inlägg om min trötthet. Ett riktigt smörgåsbord där jag kan välja och vraka bland olika piller och aktiviteter för att kanske bli mindre trött. Tack till er alla som gett förslag!

Rosenrot har jag ätit tidigare. Då i syfte att bli gravid. Det skedde ju inte, men jag blev lite piggare den gången i alla fall. Det kan ju vara värt att köpa. Sedan har jag en burk med omega-3tabletter som står och skräpar i ett skåp. Jag köpte dom när jag var gravid med Dutt då jag inte klarade av att äta så mycket fisk som rekommenderas under en graviditet. Dom kan jag ju plocka fram igen.

Sedan tror jag mycket på det som några av er skrivit - att vara ute i trädgården och naturen. Jag försöker att ta varje dag ta en promenad på minst en halvtimme. Oftast blir det längre. De senaste två dagarna har jag fuskat då regnet bara vräkt ner. Jag väntar också på att vädret ska bli lite bättre så att man kan sysselsätta sig ett antal timmar i trädgården med lite rensning och krattning. Det finns alltid något att göra i trädgården! Om  det inte finns något fysiskt trädgårdsarbete kan jag alltid lyssna på fåglarna, kolla in när dom gör nya fåglar ;-) eller bara njuta av luft, men jag vill ha lite sol!!

Idag är jag varit något piggare och jag har inte behövt sova något efter jobbet!

Dagens positiva: Har ju redan skrivit om morgonens igelkottsbesök, men positivt är som sagt också att jag idag inte är lika trött!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas och tror att solen bidrar med lite energi. Såväl psykisk som fysisk sådan.. Dock glömde jag kvar den i USA men jag antar att den hittar hit snart ;)

    Kram!

    SvaraRadera