fredag 12 november 2010

Dagen

Det blev en rejäl minitripp till Stockholm idag. Vi kom fram till Stockholmsmässan strax före tolv efter 1½ timmes restid. Vi köpte en biljett så vi kunde besöka alla pågående mässorna, Det goda köket, Allt om hälsan och Båtmässa.
Främsta anledningen till att vi åkte var för att besöka " Det goda köket" så där tillbringade vi mest tid. Mycket folk var det så det var ibland svårt att ta sig fram till montrarna. De mest besökta montrarna var ju naturligtvis de som hade provsmakning av olika slag. Så idag har vi provsmakat allt från choklad, chips, ostar, sojamjölk, korv, tapas, juice, mjukt bröd, knäckebröd och frukt. Dessutom kollade vi på när konditor Jan Hedh bakade småkakor. Kanske ska önska mig hans nya bok "277 sorters småkakor" i julklapp. Man kunde köpa boken där och få den signerad, men naturligtvis hade jag inga kontanter.
Många montrar har ju även tävlingar så nu har vi tänkt att vinna lite smått och gott också.

Sedan var vi en lite sväng på Allt om hälsan. Den mässan var mycket mindre och inte riktigt i min smak, men även där blev det lite provsmakningar...

Efter alla provsmakningar så blev det inte någon lunch förrän i Kungens kurva på vägen hem vid 16-tiden.

När klockan var sput-dags klockan 18.00 satt jag i bilen på rastplatsen Nyköpingsbro och plockade fram sprutorna. Kände mig som värsta knarkaren som måste ha sitt rus...

Nu är det dags för lite fruktsallad och nyköpt te som jag köpte på mässan.

Åkte ju iväg för att slippa tänka på ivf och andra bebistankar och det lyckades jag ganska bra med faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar