fredag 19 november 2010

Överdos eller?

När jag ikväll skulle ta min dos med Puregon krånglar Puregon-pennan. Först råkar jag dra upp för hög dos och då måste man dra upp "ratten" till en markering över högsta dosen och sedan trycka in ratten igen. Detta gör jag och när jag sedan satt in rätt dos och spuckit in nålen i magen och trycker in dosen så känns det annorlunda när det gäller det lilla ljud som brukar höras när man trycker in dosen.

Blir tveksam om jag fått in min dos eller om sprutan varit glapp på något sätt. Jag sitter och våndas en lång stund för att fundera ut hur jag ska göra. Ska jag spruta igen med risk att jag får dubbel dos eller ska jag vara nöjd med risk för att jag inte fått någon dos över huvudtaget?

Jag beslutar mig för att dra upp min dos igen och sätter nålen i magen igen och trycker av för att se hur pennan agerar. Då beter sig pennan som den brukar.

Nu är jag dock orolig för att jag fått dubbel dos av Puregon ikväll. Kan det påverka resultatet på tisdagens äggplock tro??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar