onsdag 17 november 2010

Förbannade jävla skitägg

Äggen vägrar att bli fler och större.
Resultatet efter dagens ultraljud var inte direkt upplyftande. Läkaren hittade tio äggblåsor och bara en var på 18 mm. De övriga var mellan 7och 14 mm.

Efter lunch ska jag ringa Fertilitetscentrum i Göteborg för att höra hur de tycker att vi ska fortsätta. Antingen chansa och ta äggplock de närmaste dagarna eller höja dosen Puregon ytterligare ett par dagar och sedan äggplock.

Läkaren idag tyckte det var lite märkligt att jag inte svarat bättre på medicinen.

Det jag nu funderar på är om försöket till och med kan bli avbrutet. Någon som har erfarenhet av det? Hur få och små äggblåsor ska man ha för att försöket ska bli avbrutet?

4 kommentarer:

  1. Neeej! J****la skit! Hoppas du får lugnande besked efter lunch! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Men vännen då.. men så här skulle det ju inte bli för dig. Jag hoppas de kommer med någon bra lösning så att äggen blir större.
    Tänker på dig

    kram

    SvaraRadera
  3. Nä vad trist! hum, jag har svårt att tro att dom avbryter... Men jag har ju inte en aning.. Jag håller tummarna för att dom har någon klurig lösning . Kram

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt :-(
    Håller tummarna för er att det löser sig! Kram

    SvaraRadera