torsdag 25 november 2010

Hemma igen som ruvare

Dagen blev mer positiv än vad jag trodde när vi halv två satt i väntrummet på Carlanderska. Då var jag nervös och trodde att bara ett ägg blivit befruktat.
Samma undersköterska som hade hand om oss i tisdags kom och hämtade oss och visade oss till vårt bås där jag fick byta om.
Väldigt snart efter det kom läkaren att vi hade fyra toppkvalitetägg och att tre av dom redan var frysta!! Mannen och jag bara tittade på varandra. Vi som nätt och jämnt fått ett ägg befruktat de tidigare gångerna.

Kan det vara ICSI som gjort skillnaden? Kanske eller kanske inte...

Bild tagen från www.fertilitetscentrum.se
Sedan följde vi läkaren in i operationsrummet och där fick vi först se vår lilla stjärna på en tv-skärm, medan embryologen förklarade att embryot såg perfekt ut med sina fyra celler. Det var häftigt att se. Det såg precis ut som alla bilder på perfekta fyrcelliga embryon man sett på nätet.

Sedan förde läkaren in embryot i livmodern och även det såg på på ultraljudsskärmen.

Läkaren följde oss tillbaka till båset och vi diskuterade ytterligare lite. Bland annat ifall jag ska börja med Trombyl igen och det tyckte han att jag kunde göra. Så nu kommer jag ta både Trombyl och Innohep för att min blod ska rinna lättare.

SEdan var det fritt fram för oss att åka hem. Pratde först lite med en undersköterska som sa att vårt resultat var jättebra och det kändes bra att höra.

Med ett Clearblue graviditetstest (fick det från kliniken!) i ryggsäcken åkte vi glada hemåt igen.

Testdag är om två LÅNGA veckor. Den 9 december.

6 kommentarer:

  1. Hoppas så mycket att det ska bli ett plus! Det är er tur nu!!!

    SvaraRadera
  2. Så positivt resultat! Grattis till ruvstarten! =)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Wow, bättre resultat hade ni väl inte kunnat få? Denna gången blir det ett plus på stickan, det tror jag! Grattis igen, nu väntar vi på er för tidiga julklapp. Ett stort, tydligt PLUS :D

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt att se!! Så glad för er skull. Håller tummar och tår :D Kramar

    SvaraRadera
  5. Stort grattis och lycka till!

    Varma kramar

    SvaraRadera