måndag 31 oktober 2011

Ber om smakråd

Ni bloggläsare har hjälpt mig så oerhört mycket under min och mannens kamp mot barn.

Nu ska ni får hjälpa oss att välja golv och kakel till köket också. Vi har nog nästan bestämt oss vilket golv och kakel vi vill ha, men det kan vara kul att höra vad ni tycker.

På bilderna finns den skåpslucka vi ska ha, Ädel från Ikea. Framför ligger två golv. Den ena är grå och det andra är mörkare, nästan svart.
De båda kaklen är svarta. Den enda skillnaden är storleken på plattorna.


Vad tycker ni? Vilket passar bäst till  köksluckorna. Till saken hör att vi ska ha en grå bänkskiva.


Vilket golv?

Vilket kakel?
Vår nya bänkskiva.

17 kommentarer:

  1. Mörkaste golvet och stora kakelplattorna.

    SvaraRadera
  2. Stora kakelplattorna och det grå golvet.
    Golvet går bra ihop med bänkskivan samtidigt som det svarta kaklet bryter av både bänkskiva och golv.
    LYCKA TILL!

    SvaraRadera
  3. Det mörkare golvet, helt klart. Valet av kakel är ju en smaksak men jag uppfattar luckan "Ädel" som lite mer lantlig och för att förstärka detta (om det är det ni vill) skulle jag ha valt den mindre plattan. Är ni ute efter en mer modern look, definitivt den stora plattan. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Mörkaste golvet och minsta plattorna.

    SvaraRadera
  5. Det mörkaste golvet och de avlånga plattorna blir jättefint!
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Mörkt golv och små plattor! Helt klart!! :)

    SvaraRadera
  7. Grått golv och små kakel plattor!

    SvaraRadera
  8. Jag röstar på det mörkaste golvet och dom stora plattorna :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Det svarta golvet och de stora plattorna. Vi har svart/grått golv och svarta bänkskivor :)

    SvaraRadera
  10. Helt klart rätt med dom stor plattorna i alla fall!! Super snyggt! Golven är verkligen vilket som. Det som är mer grå skulle passa bra med bänkskivan. Men det mörka är snyggt. Svårt val där, men båda passar =)

    SvaraRadera
  11. Definitivt grått golv och de mindre kakelplattorna (fast jag hade valt ljusgrå kakel istället för svart, det är lätt att det blir för mörkt)

    SvaraRadera
  12. Jag tycker de små kakelplattorna och det mörkaste golvet.

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Det mörkare golvet och dom större plattorna, kommer bli görsnyggt oavsett hur ni väljer iofs ;)

    SvaraRadera
  14. Mörka golvet och stora kakelplattorna tycker jag var urtjusigt!

    SvaraRadera
  15. Det mörka golvet, utan tvekan. Tycker att båda kaklen passar bra, men faller lite mer för det med små rutor.
    Vad ni än väljer så tror jag att det blir jättefint :)

    SvaraRadera
  16. Så stora plattor som möjligt! Det är fogen som är värst att rengöra så den vill man ha så lite som möjligt av. Vi har precis gjort om i köket och har nu 30x60 plattor i stående format. VÄLDIGT praktiskt och snyggt.

    SvaraRadera
  17. Mörkt golv så det blir mörka plattor och mörkt golv med en grå bänkskiva i mitten som bryter av och stora plattor röstar jag på:-)

    SvaraRadera