måndag 24 oktober 2011

Dagens status

Just nu går jag igenom några riktigt jobbiga dagar. Jag är gråtmild, låg, apatisk, håglös, trött och allmänt nere.
Därför blev det inget jobb idag och därmed måste jag ordna med ett nytt sjukintyg, men jag hoppas att läkaren inte gnäller om det.

Vi har en tid hos kuratorn inbokad nästa onsdag, men som jag just nu mår behöver jag en tidigare tid också. Ringde därför kuratorn i förmiddags men naturligtvis var hon inte på plats idag. Jag pratade in ett meddelande på hennes telefonsvarare så jag hoppas att hon ringer upp så fort hon hör det.

För att få någonting gjort idag gjorde mannen en "att göralista" till mig innan han åkte till jobbet. Jag har faktiskt redan prickat av dammsugning!

Jag vill tacka för alla fina kommenterar som jag får från er. Jag är just nu jättedålig på att läsa andra bloggar, då jag känner mig ganska egoistisk just nu. Det hoppa jag att ni förstår.

5 kommentarer:

  1. Styrkekramar till dig!
    /XB

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska vara ego!
    Tänk på dig själv nu. Det behövs.

    Massor av kramar

    SvaraRadera
  3. Du ska vara ego nu!! Du ska bara bry dig om dig och din man! Nu är er tid att sörja och ladda om batterierna... igen tyvärr.
    Hade önskat att detta var din tid av lycka.

    Massor av kramar till er och ett våga tro att det kommer en ljusare framtid.

    SvaraRadera
  4. Självklart att du inte orkar eller vill läsa andras bloggar. Eller att du gråter mycket. Eller att du inte orkar göra något. Eller att det känns som du bara "vill försvinna". Du går ju igenom en jättestor sorg, som jag inte ens kan tänka mig.

    Men, som många skrivit - den styrkan du har är att du är så ärlig i din sorg. Du försöker inte förtränga den, hur jobbig den än är. Fast det är så extremt tungt.

    När jag i livet har trillat ner i det där bottenlösa svarta hålet, som bara suger en nedåt och man knappt kan andas, har jag hela tiden försökt att tänka på att det absolut värsta släpper och går över relativt fort. Att man faktiskt kan börja andas igen, fast det känns som en omöjlighet just då. Och när jag mår lite bättre har jag försökt att ta det lugnt, bara ligga ner och slappna av, och i tankarna låtit mig förflytta mig till en lugn och skön plats där allt bara är ro. Och sett till att unna mig det för att orka med verkligheten.

    Vet inte om det för dig är en konstig tanke, men när jag inte kunnat somna har jag tänkt mig att Gud lindar in mig i bomull och håller hela mig i sin hand och gör mig lugn och låter mig somna den kvällen i ro.

    Oavsett vilka sätt man har - sköt om dig väl nu och känn inte att du behöver be om ursäkt för din sorg! Vi är många som är med dig i våra tankar.

    De allra varmaste kramar från mig!

    SvaraRadera
  5. Ta tid och läk och ta hand om dig själv!
    kramar

    SvaraRadera