onsdag 12 oktober 2011

Vem lurar den?

Nu är jag trött på kroppen. Nu är det bevisat att det inte finns något liv därinne så nu tycker jag att kroppen kan sluta luras.
Kroppen fortsätter att tycka att jag ska må illa på natten så jag måste äta något. Den fortsätter att tycka att jag ska vara hungrig jämnt. Den fortsätter att tycka att jag ska ha ilningar och andra känningar i livmodertrakten.

Du kan lägga av nu. Jag vet att du bara luras.

Hur ska jag någonsin våga ta positiva graviditetstest och gravidsymtom på allvar igen??

5 kommentarer:

  1. Jag vet att inget jag säger kommer att få dig att ändra på dina tankar just nu.
    Jag vet dock vad du går igenom - alltför väl...hoppet kommer åter. Hoppet är det sista som lämnar oss.
    Du orkade hoppa på tåget efter Dutt och riktigt snabbt också. Låt tiden gå...ni kommer göra det igen.
    Jag har Ronja att minnas och 3 missfall till....ändå hoppas jag denna gång. Vem vet vad som händer? Men en dag i taget är allt som fungerar.
    Jag lider så med er - för jag vet vad ni går igenom. <3

    SvaraRadera
  2. Det vet du aldrig om du kan , men en sak vet du , att du vill ha barn och det kan få dej att orka saker du aldrig trott dej skulle kunna orka.
    Har följt din blogg sedan mars-april 2011 och både gråtit och skrattat.
    Jag vill bara säga att , det kommer att bli bättre nån gång tro alltid det
    många kramar

    SvaraRadera
  3. Kära du.

    Jag gick just in på Familjelivtråden för oss som går på Carlanderska, för första gången på ett par veckor eftersom vi inte är inne i någon behandling just nu (i väntan på operation). Har alltid varit lite nervös för att gå in där för jag hoppas så att det ska gå bra för dig. Blev så ledsen när jag läste att det inte gått bra.. Jag skickar stora, stora, stora kramar till dig och din man. Önskar så att det ska bli ett litet barn hos er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Vet att det inte finns ord som tröstar - skickar bara en stor varm kram!

    SvaraRadera