tisdag 29 november 2011

Borta med vinden

Jag vet inte om jag väntar på den och vill att den ska komma. Mensen alltså. Efter skrapningen har den lyst med sin frånvaro och idag är jag på dag 48 (om man räknar skarpningsdagen som dag 1). När jag var hos läkaren för två veckor sedan sa hon att mensen borde komma inom två veckor och det borde i så fall vara nu vilken dag som helst.

Om mensen kommer de närmaste dagarna borde vi hinna med ett försök före klinikens julstängning, annars får vi vänta till januari. Jag har den senaste tiden inte tänkt så mycket på kommande frysförsök, men visst vore det kul med ett plus runt jul.
Avstår vi att göra eller om mensen kommer för sent för att göra försöket i år och vi gör det i januari och får plus kommer den graviditeten var nästan exakt samma i tiden som Dutt-graviditeten i år. Det känns både skrämmande och tryggt. Med Dutt plussade vi den 30 januari och skulle vi göra ett försök i januari som lyckas så skulle nog testdagen ligga ganska nära den 30 januari. Om allt då skulle gå vägen skulle Dutt få ett syskon ganska exakt ett år efter att han var beräknad.
Skrämmande på så sätt att ultraljuden kommer vara vid ungefär samma tid som i år och det kommer säkert att väcka minnen samtidigt som det kan vara en trygghet att veta Dutt följer vår resa efter ett år efter att han kom till och försvann.

Nä, inga beslut är tagna och inget beslut tas förrän mensen dyker upp. När den nu gör det?

1 kommentar:

  1. Kan du inte få provera utskrivet så att den kan sättas igång? Känns ju som om det är väldigt jobbigt för dig att bara gå och vänta på den.
    Hoppas den kommer snart.
    Kramar!

    SvaraRadera