torsdag 10 november 2011

Den här dagen också och vad jobbar jag med

Nu har jag klarat av den här dagen på jobbet också. Jag trodde att det skulle bli jobbigt när jag vaknade med huvudvärk, men jag stoppade in mig två panodil och hoppade in i duschen och det gick faktiskt över.

Jag har inte varit lika trött på jobbet som jag var igår. Då blev det gräsligt till slut... Även idag har många vårdpersonal (såna jag inte träffade igår)  frågat hur det är och ett antal kramar har det blivit.

I morse fick jag en fråga frå XB: "En nyfiken fråga; vad är din roll på äldreboendet? Har inte lyckats lista ut det... Kram, XB"
Jag tror att jag någon gång skrivit vad jag yrke är men det är nog länge sen. Jag är arbetsterapeut och jag vet att många nu kliar sig i huvudet och inte har en aning om vad en sådan gör... Som arbetsterapeut på ett äldreboende har jag bland annat ansvar för att personerna som bor där får tillgång till de hjälpmedel de behöver för att klara sig vardag. På mitt jobb blir det mycket rullstolar och hygienhjälpmedel. Jag gör också bedömningar sk adl-bedömningar, av vad de klarar av när det gäller påklädning och hygien. Detta för att inte personalen ska hjälpa till för mycket utan att de får klara av att sköta det de kan själva.

Nu vet du XB. Nu behöver du inte vara nyfiken längre ;-)



4 kommentarer:

  1. Go arbetsterapeut! Det är jag oxå! =)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag hamnade i den här bloggen av en slump. Har själv genomgått IVF och är också arbetsterapeut. Jag vet precis vad du jobbar med :) Fast jag jobbar på en hälsocentral.

    Lycka till med barnverkstaden! Jag håller tummarna för dig!

    Kram Nina från Norrland

    SvaraRadera
  3. Kul med arbetsteraputer som läser bloggen! Då är det i alla fall två som vet vad jag syssla med om dagarna.

    SvaraRadera
  4. Jag har också funderat på vad du har för roll på äldreboendet. Om jag skulle gissat hade jag ha sagt ssk tror jag. Men det gick inte ihop sig riktigt. Nu slipper jag fundera mer på saken :P

    SvaraRadera