onsdag 16 november 2011

Godkänd

Idag var det dags för kontrollen på gynmottagningen. Vi fick träffa samma läkare som vi träffade dagen då vi fått bekräftat att Snöis inte levde. Det kändes bra att få den läkaren.

Hon gjorde en gynkontroll och ingen cysta kunde hittas, dock en äggblåsa på ca 15 mm. Hon kunde inte se om det varit ägglossning eller om det inom några dagar skulle bli. Det lutade mest åt att ägglossningen varit och att mensen borde komma igång ganska snart. Slemhinnan var 8 mm och det verkade också vara normalt.

Dessutom pratade vi lite om min reumatiska sjukdom som kan bli sämre efter en graviditet och det har jag ju känt av i och med min nack- och huvudvärk. Därför hade jag önskemål att ta en sänka för att se hur den ligger och det tyckte hon inte var några problem. Jag känner att det kan vara skönt att veta hur den ligger i jämförelse med när jag tog den senast i juni. Är den nu mycket högre kanske man ska fundera på om man ska påbörja behandling eller inte. Jag vet inte om det är så bra att hög sänka (inflammation i kroppen) och samtidigt försöka med FET.

Det kändes skönt att allt såg bra ut och att kroppen har återhämtat sig.

Efter läkarbesöket blev det lite shopping och nu de senast timmarna har vi fixat i köket med hyllplan och luckor. Bild kommer senare.

3 kommentarer:

  1. Det låter som att både du och gyn blev godkända idag ;-)

    Håller tummarna för att allt även i övrigt är som det ska och en mycket mycket lyckad FET sedan. Vi har haft nog av bara nästan perfekta såna nu tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det inte var en cysta!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det såg bra ut och att cystan var borta. Vi håller tummarna för ett lyckat FET framöver när ni känner er redo. Hoppas att FET kan bli när ni känner er redo (så redo man kan bli efter det ni varit igenom)och att din reumatiska sjukdom inte kräver någon behandling som stör möjligheterna till FET när ni känner er redo.

    SvaraRadera