torsdag 22 september 2011

En vecka tidigare

Istället för ultraljud den 4 oktober så har vi nu fått en tid en vecka tidigare.  Alltså nu på tisdag den 27 september klockan 08:20. Då kommer jag att vara i vecka 6+6. Sköterskan sa att det inte är helt säkert att man kan se hjärtslag då.
Vad olika det verkar vara på vilken tid i graviditeten som vi ivfare får våra ultraljud. Vad beror det på? Hur känsliga och bra deras ultraljudsmaskiner är eller?
Under dagen har det kommit lite rosa flytningar, men inget färsk klarrött blod.
Jag hoppas på det bästa fast det är svårt.

9 kommentarer:

  1. Jo, det beror nog väldigt mycket på hur bra maskiner dom har.

    Jag håller tummarna att flytningarna bara är vanliga gravflytningar med lite gammalt blod i sig.

    SvaraRadera
  2. Jag blödde också i början av min graviditet och hade också rosa flytningar. Och nu sitter jag här min lilla tjej. Så du ska se att det inte är något att oro sig för. Jag håller i alla fall tummarna. kram

    SvaraRadera
  3. Jag var ju två dagar efter dig, och fick tid för vul torsdagen den 29. Men då önskade jag torsdagen. Jag var igår (konstaterade missfall då), och då sa min läkare att det var för tidigt att se. Om en vecka (typ tisdag, onsdag 27-28) kan man se en svart prick, och ett litet, litet hjärta som slår. Han betonade flera gånger, att det blivit tidigare och tidigare, ju mer IVF har utvecklats. Detsamma gäller själva grav-testet. Nu är det så tidigt det går, menade han. Det var i alla fall den förklaringen som jag fick!

    Jag tänker på dig, och håller verkligen tummarna för att det ska gå bra. Jag känner ju din oro, och trodde in i det längsta att min blödning var "normal". Nu var den inte det (den här gången heller).

    Lycka till!
    KRAMKRAMKRAM

    SvaraRadera
  4. Jag fick en rosa flytning innan ja plussade, på dag 12. Men sen kom inget mer. Fick Mille denna ggr :-) Jag har haft 5 missfall innan. Håller tummarna att du får se ett hjärta!!! Jag såg milles 7+0 :-) Kramar

    SvaraRadera
  5. Samma dag som jag!
    Det bara MÅSTE betyda något bra.
    Vilken tid?
    Jag har kl 15.00

    Det kommer gå jätte bra för oss båda.

    SvaraRadera
  6. Så många "experter" som uttalar sig.... helt meningslöst. Klämkäcka tomma ord med spådomar om välgång.

    SvaraRadera
  7. det ÄR ju så att väldigt många graviditeter börjar med blödningar - MEN jag förstår hur j-kla jobbigt det måste vara för er :(

    Hoppas med er!
    kramar

    SvaraRadera
  8. Jag såg Suddens hjärta 8+3 så jag hoppas innerligt att ni får se på tisdag. Och de hysteriska blödningarna jag hade var ju sedan inte alls något som hade med hur det gick att göra. Så jag hoppas... /FC

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag ska också på vul på tisdag efter att fått plus på vårt fjärde syskonförsök. När vi gjorde vår första ivf och fick 8 till frysen trodde vi att dotterns syskon var klart. Men så blev det inte, 3 misslyckade frysförsök under förra hösten och våren, så nu gjorde vi en ny ivf i slutet på sommaren. Tror jag ligger några dagar före dig, plockade 15/8 och satte in 2 dagar senare. Nu håller vi tummarna för att det blir många fina ivf-bebisar i maj.
    Lycka till!/Sofia

    SvaraRadera