tisdag 20 september 2011

Snöis lever - tror vi

Efter nästan fyra timmar på gynakuten är vi hemma igen och förhoppningsvis mår Snöis bra där inne.
Läkaren vi träffade var lugn och saklig fast han säkert hade häcken full med mer akuta patienter. Han kunde se att det fanns rester av en liten blödning från livmodern, men ingen pågående blödning kunde han se.

Något hjärta kunde han inte se, men en fin hinnsäck och en gulesäck. Slemhinnan runt omkring så helt normal ut också. Hade vi kommit några dagar senare hade man kanske kunnat se hjärtat. Allt som gick att se så här tidigt såg helt normalt ut. Hinnsäcken och slemhinnan ska vara rund och det var den. Börjar den bli avlång kan det vara ett tecken på att allt är på väg ut, men så var inte fallet.

Han tyckte att jag skulle ta det lugnt i morgon så då blir det inget arbete för min del.
Han tyckte det var bra att vi kom in för då hamnar detta i journalen så ifall det händer igen så finns allt inskrivet.

Nu känner jag mig trött.

Tack snälla ni för alla kommentarer. Ni kommenterade så mycket så att batteriet i telefonen tog slut!!

17 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt att höra! Har suttit och uppdaterat din blogg som en galning för att se när du skrivit nåt nytt! Jag håller tummarna för att allt går vägen och att Snöis vill stanna kvar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Samma här...uppdaterat och uppdaterat...i nästan 5 timmar non stop.
    Men det var det värt!
    Gud så skönt!

    SvaraRadera
  3. Usch vilken oro. Så skönt att allt så normalt ut!!!

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Samma här...

    Vad skönt att allt såg bra ut.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Puh! Då kan jag andas ut ett tag till! Kram Nhea

    SvaraRadera
  6. skönt att det såg bra ut! kram

    SvaraRadera
  7. Fy vad Snöis skräms!! Verkar nästan vara vanligare att blöda lite under grav. än att inte blöda alls.

    Många kramar till er!!

    SvaraRadera
  8. Bra att det såg bra ut! Hoppas blödningarna slutar nu så att det bara var något tillfälligt!

    SvaraRadera
  9. Vilken otäck upplevelse!
    Jag hoppas att allt är bra med Snöis och att ni får se ett hjärta slå nästa gång!
    Ta det lungt och ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Lägger till att jag med blödde under första tiden av min gravidieter med dottern pga att moderkakan låg för långt ner.

    Hoppas och tror att Snöis lever och mår bra i din mage.

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Heja lilla Snöstjärnan! Hoppas att den lill* rackaren mår bra och att ni får se att ett litet hjärta tickar på UL 4/10. Snöstjärnan - sluta skrämmas nu!

    SvaraRadera
  12. Skönt att allt verkar vara bra med Snöis!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jippie!!! Så härligt heja lilla godingen nästa gång får ni se ett tickande hjärta!

    Kram

    SvaraRadera