lördag 24 september 2011

Härlig höstdag

Idag gäller det att passa på att vara ute. Solen skiner och luften är så där härligt höstig.
Så idag blir det lite höstträdgårdsarbete. Bland annat ska vi plocka upp alla våra morätter. Det kommer bli mängder. Jag lovar att lägga ut en bild senare när vi fått både kanintänder och kaninöron...

Jag ska försöka ta det så lugnt som möjligt, men jag brukar vara bra på att peka med hela handen och visa vad mannen ska göra...

Dessutom ska vi idag göra ett riktigt långkok - Kalops! Väldigt gott, men det gäller som sagt att ha lite framförhållning och börja med det ungefär två timmar innan man blir hungrig.

Hoppas ni alla får en härligt hösthelg!

5 kommentarer:

  1. Mums fillibabba.
    Om jag börjar åka nu så hinner jag fram i lagom tid till att äta upp era rester :)
    Nä skojar bara....men grymt gott är det.

    SvaraRadera
  2. Vi har oxå helt underbart väder, vi ska städa lite sen blir det en skön promenad in till stan för att ta oss en fika.

    Roligt med en egen trädgård att pyssla i =) Längtar tills dagen då vi köper hus!

    SvaraRadera
  3. Hade varit riktigt roligt, helt ärligt!

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att vara ute och fixa, tyvärr har jag svårt med att peka med hela handen, så har lite känning just nu. Var rädd om dig!
    Kram!

    SvaraRadera