torsdag 29 september 2011

Sex vad är det?

Fick en fråga från Marie: "Det här är kanske en väldigt privat fråga men jag undrar hur sexlivet ser ut under ruvning/ tidig grav? Vissa påstår ju att sex kan leda till missfall. Hur tänker du/ni?"

 Sex??? Vad är det??? 
Nä det blir inte mycket av den varan i det här huset, varken under behandlingen eller nu. Under ruvarperioderna har man ingen större lust när man har massa Crinone-klet där nere. Nu under graviditeten vågar jag knappt stå upprätt. Hur ska jag då våga sexa ;-) Just nu är jag också alldeles för trött för några såna gymnastiska övningar...

5 kommentarer:

  1. Nej det där med sex var inget vanligt förekommande under graviditet. Och då hade jag inte din bakgrund med ivf och allt ni varit med om.

    SvaraRadera
  2. Vi har valt att inte ha sex pga riskerna. Efter flera ivf-försök så känns det tryggast. Iaf för oss. Alla gör ju sitt val. Men vi har kommit varandra närmare ändå under denna tid. Så sex är inte ett måste. BF den 11 oktober så det har varit ett långt uppehåll från sexandet.

    SvaraRadera
  3. Sexa kan man göra någon annan gång -typ när man känner för det! Här var det ingen hit under varesig gravididtet 1 eller 2! Kram Nhea

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om sexet, inget här heller. Vi vågar inte pga av riskerna. Sen har jag tyvärr tappat lite av lusten av alla barnförsök och press man haft på sig. Men som Kenai skriver så har vi vuxit tillsammans ändå och vi kramas ju och pussas.

    Kanske om ett år igen ;) hehe

    SvaraRadera
  5. Så olika!
    Jag undviker penetrerings sexet för jag har haft 4 missfall och blivit ombedd att ta det lite lugnt det första 12 veckorna.
    Men annat gos och kel blir det massor av. Oralsex funkar ju hur bra som helst iaf i mitt förhållande. Jag har under mina graviditeter nästan blivit mer på än annars...hmmm känner mig lite annorlunda nu...hmmm

    SvaraRadera