onsdag 7 september 2011

På jakt

När mannen kom hem från jobbet sa han "vill du följa med och leta efter min väska?" Först fattade jag inte vad han menade. Han hade cyklat hem och när han nästan var hemma upptäckte han att cykelkorgen med sin väska i hade hoppat av cykeln. Cykelkorgen satt på sidan av pakethållaren så han visste inte vart den hoppat av.

In i bilen och så åkte vi samma väg som han cyklat. Jag sittande på passagerarsidan med näsan mot rutan för att se cykelvägen så bra som möjligt. Till slut ser vi den, cirka 6 km hemifrån står cykelkorgen vid ett träd. Väskan finns fortfarande i korgen också!

Jag hoppar ur bilen och känner mig verkligen som en tjuv när jag plockar den och åter går till bilen. Det första vi kollar är att plånboken finns kvar och det gör den!!

Nu ikväll har vi satt fast cykelkorgen med buntband så vi slipper såna här äventyr någon mer gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar