måndag 12 september 2011

Fortsätter titta

Trots att ruvartiden är slut och vi faktiskt fått ett plus på stickan så är jag nervös varje gång jag är på toaletten. Rädd för att graviditeten ska försvinna i ett blodbad. Jag känner igen känslan från Dutt-graviditeten. Jag vet inte då när jag slutade titta efter blod varje gång jag var på toaletten.
Känslan av att det rinner därnere finns kvar och jag antar att det beror på att jag fortfarande tar Crinone. Lite av det rinner ju ut igen.

Idag har jag jobbat första dagen som gravid och jag känner att min "komatrötthet" kommer bli jobbig framöver. Kände mig trött under dagen idag och fortfarande lite ofokuserad och mycket i min egna tankar.

Fick idag ingen möjlighet att ringa Mvc, men gör det i morgon när jag är ledig. Skönare att prata med såna ställen i lugn och ro.

Idag har jag också varit på körövning för första gången sedan början av maj och det kändes bra. Dock frågade en körmedlem som jag satt med varför jag inte varit med på ett tag. Jag kände att det inte var rätt tillfälle att berätta hela sanningen utan sa att jag haft mycket i det privata livet så jag inte hunnit med kören. På ett sätt är det ju sanningen...

1 kommentar:

  1. Vi är i liknande situation, du och jag.... ;) Men jag hoppas få se ett pickande hjärta redan 29 september. Och jag känner igen det där med toabesöken och blodet... Hur länge efter ska du ta crinone?? Mitt andra missfall fick jag som i morgon, och mitt tredje fick jag som på torsdag. Så jag kommer nog vara rätt nervös hela den här veckan. Idag är det v 4+3 (måndag), så jag tror jag är två dagar efter dig... Eller??

    KRAM!

    SvaraRadera