onsdag 21 september 2011

Vecka 7 (6+0)

En ny vecka idag. Hoppas jag i alla fall. Jag hoppas så innerligt att den lilla blödningen igår var oskyldig och bara till för att skrämmas. Sedan vi var på gynakuten igårkväll har det inte kommit något mer färskt blod utan bara lite färgad flytning och det sa ju läkaren att han såg när han undersökte mig. Så det måste ju ut.

Detta kom lagom när jag i stort sätt slutat att analysera toapappret. Nu är den analysen igång igen.

Jag kan inte sluta tänka på missfall, men det läkaren såg igår så tydde ingenting på det, vilket är skönt att höra. Det kommer bli långa dagar fram till ultraljudet den 4 oktober. Puh!

Samtidigt är jag glad över att jag inte har ont. Vid förra graviditeten läste jag någonstans att blod är okej, värk är okej, men blod och värk tillsammans är oftast inte okej.

Symtom jag har just nu är trötthet, alltid hungrig och trög mage. Inte så mycet symtom, men jag kan jämföra att det är samma symtom som när jag var gravid med Dutt.

Idag blir en lugn dag då jag är hemma från jobbet. Sitter fortfarande i morgonrocken...

Sedan undrar jag om ni inte hade något annat att göra än att uppdatera min blogg igår? Igår hade jag 4042 sidvyer på min blogg och bara mellan klockan 21.00 och 22.00 var det 542 sidvyer!! Har ni inget liv? Ingen familj? Kanske för mycket fritid?

Skämt å sido! Jag är så glad för de tankar och stöttande kommentarer som jag får. Jag är glad över att ni inte har några egna liv!!

7 kommentarer:

  1. Och vi är glada när det går bra för er :-)

    SvaraRadera
  2. Nej vi har inga egna liv, för mycket fritid...eller näe förresten...inte för mycket fritid, men vi vill ju så gärna att lilla Snöstjärnan ska hänga kvar och bo in i sig och stanna fram till i mitten av maj 2012...så vi måste bara kolla in bloggen flera gånger varje dag och hålla tummarna och tassarna för er och lilla Snöstjärnan.

    SvaraRadera
  3. Jag blev så orolig med er då jag såg inlägget till gynakuten, så jag kunde inte ens koncentrera mig på filmen vi såg, utan var flera gånger tvungen att plocka upp datan logga in till för att se hur det gått. Så NEJ när lilla snöis skräms så så tappar jag allt tänkte bara på er och hoppades att ni skulle få lugnande besked.
    Det ska gå vägen det här vännen, förstår att tiden tills den 4 oktober känns som en hel livstid. Sitter själv och funderar på hur jag överleva mina nerver fram till den 12:e.

    Massor med kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Därför att vi bryr oss, vi vill att ni ska få
    Ett levande barn i famnen!!!!

    SvaraRadera
  5. haha, jo det blev några turer in hit igår kväll, villle ju så gärna läsa att allt gick bra! Och det verkar det ju ha gjort, skönt!

    SvaraRadera
  6. Tänkte ju på dig hela kvällen så det blev många uppdateringar... Tror och Hoppas nu att Snöis stannar :)

    SvaraRadera
  7. Är så glad att allt är som det ska!

    SvaraRadera