söndag 11 september 2011

Helt otroligt

Jag är fortfarande chockad över att jag lyckades bli gravid den här gången. På två behqandlingar i rad blev jag det. Innan dess hade jag minus på tre behandlingar i rad. Vad har hänt??

En sak kan jag också säga. Akupunktur har ingenting med möjligheten att bli gravid att göra. Inte för mig i alla fall. Jag valde ju att avstå det den här gången för att jag kände stress att hinna med behandlingen och att jag inte gillade att få nålar överallt. I och med att jag struntade i akupunktur den här gången tjänade jag 1200 kronor. Undrar vad jag ska göra med dom?
Jag tror att det var AHA (assisted hatching) som gjorde att jag blev gravid även den här gången.

Oj vad konstigt det är att skriva ordet gravid flera gånger...

Försiktigt pratar vi om att det ska gå hela vägen, men jag tror att jag inte kommer våga köpa något eller sy något förrän vi varit på rutinultraljudet. Det känns så skrämmande att redan nu prata om en framtid med ett levande barn och de förberedelser man behöver göra inför nedkomsten.
Risken att bebisen i magen ska utveckla samma missbildning som Dutt är minimal, men tankarna finns ju naturligtvis där i alla fall.

Vår första delmål är ivf-ultraljudet som jag ska boka tid för i morgon.
Delmål två är Kub-ultraljudet i vecka 12 och tredje är ett lyckat rutinultraljud i vecka 19. Sedan kan jag inte se längre...

Sakta men säkert börjar jag förstå att vi lyckats igen. Jag tittar ofta på graviditetstestet som jag tog i fredags just för att ytterligare få hjärnan att fatta.

6 kommentarer:

  1. Förstår att ni firar försiktigt men denna gången kommer det att gå jättebra. Nu finns Dutt i himlen som vakar över både er och den lill* i magen.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Otroligt! När livet börjar le mot en så undrar man nästan om det är på riktigt om man inte drömmer.
    Men det är ingen dröm och nu är det ta mig tusan er tur att få en liten bebis!
    Det kommer gå vägen det här och en färdig stjärna kommer att födas i maj!
    Grattis igen!
    Kram Lo

    SvaraRadera
  3. Jag gör precis som du. Plockar fram testen och tittar för att fatta.
    Med vårt bagage är det normalt att känna så som vi gör....men jobbigt är det.
    Kanske vi kan stötta varandra.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till erat plus! All lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag har inte läst på ett tag och Gud vad kul det var att läsa att du plussat!!!!
    Stort stort grattis! Jag önskar er all lycka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men ååå vad härligt att få komma in och läsa om ert plus igen. den här gången måste bara få vara er tur!! Ni har mina tummar, hållna stenhårt hela långa vägen.
    KRAM från Somris

    SvaraRadera