torsdag 15 september 2011

Parasiten kanske?

En anonym läsare frågade i en kommentar idag om vi kommer ge vårt lilla liv i magen något namn även denna gång.
Sedan insättningen har jag använt, mest här, Snöstjärna och Snöis, men jag känner mig inte riktigt nöjd med något av dom namnen.
Idag skulle det lilla livet passa att heta Parasiten ;-) Den tar all min energi ifrån mig. Jag är ständigt hungrig och extremt trött.

Nä, med andra ord har jag inget bra namn på den filur som just nu antagligen borrar upp tavlor i sin lya eftersom det hugger i ljumsken.

Har ni några bra förslag på arbetsnamn??

12 kommentarer:

  1. Snöis är väl fint (och dessutom inarbetat)?

    SvaraRadera
  2. När jag var gravid första gången kändes det som att jag hade ett hungrit monster i magen som satt med öppet gap och slukade allt jag åt direkt. Men Monstret kanske inte är bra namn heller.

    SvaraRadera
  3. Varför inte kalla den lille för er eskimå?

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också Snöis väldigt mycket! Annars tänker jag att det kanske finns något ord för snö på ett annat språk som är vackert? Nä, Snöis it is!

    SvaraRadera
  5. Valdemar så klart! Blir snyggt med efternamnet. Annars är ju Ulf inte taget än ; )

    SvaraRadera
  6. Jag tycker Filuren. De skriver du själv ibland ju =)

    SvaraRadera
  7. hahaha parasiten, fick mig att dra pa smilbanden. Hmm. Kanske guldbaggen? eftersom det var ett guldagg :0) Eller Myran, eftersom myror kan ata 10 ganger sin egen vikt och verkar vara en hungrig typ? Alternativt myrsloken. Nej nu borjar jag bli trott och flamsig. kram :)

    SvaraRadera
  8. Bara stjärnan kanske? Känns lätt att säga men har fina betydelser :-) kram!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också snöstjärna och snöis :) men om ni vill ha ett förslag så kanske plutt?

    SvaraRadera
  10. Mille? En på milionen :)

    SvaraRadera
  11. Pyret kanske? Tycker det är passande. Det är ju nu ert lilla pyre som om åtta månader är er lille/lilla bebis :) Denna gången kommer det gå bra Anna, det är jag övertygad om!

    Kram Rebecca

    SvaraRadera