söndag 4 september 2011

Ruvardag 9 - analysen börjar

Nu börjar de riktigt jobbiga dagarna. Toabesöken är nu alltid en vånda. Först kollar man trosorna om det är något rött där och sedan inspekterar man toapappret i detalj så att det inte är någon form av misstänkt där.
Än så länge har det inte varit något vare sig i trosorna eller på pappret.

Hela tiden känns det som om det rinner därnere vilket får mig att springa på toa extra många gånger vilket då ger taopappersvånda igen. En ond cirkel helt enkelt...

Idag har jag inte haft några symtom att tala om. Kanske någon känning långt nere i magen men jag har försökt att inte överanalysera.
Naturligtvis gav den mensvärk jag hade igårkväll hopp, men jag vågar knappt tänka den tanken.

Varför skulle vi lyckas bli gravida på två ivf-försök i rad när det aldrig gått på de tre tidigare försöken?

Det är många tankar just nu. Ena stunden har tanken redan planerat dop och andra stunden tänker tanken att vi lika gärna kan ge upp allt det här.

Just nu känner jag att jag har svårt att sätta ord på mina känslor och tankar så därför har det blivit lite färre inlägg de senaste dagarna.

Jag hoppas att ni orkar hålla tummarna några dagar till. Jag behöver dom!

15 kommentarer:

  1. Jag kan då hålla tummarna länge till!! Så det göra jag för er... Och nu vet ju din kropp hur den ska göra för att bli gravid, så det är inte alls omöjligt att bli det igen. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag orkar och jag håller mina tummar så länge det behövs.
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Kom in på den här bloggen av en slump men nu ska jag besöka dig ofta! Jag hade själv problem med upprepade missfall innan min dotter kom o jag känner igen det du skriver med ena dagen planera dop o andra dagen ge upp. Jag hoppas det går vägen nu!!! Många varma kramar...

    SvaraRadera
  4. Har varit dålig på att skriva, men jag är inne ofta för att se hur det går för er..
    Jag håller tummarna så hårt jag kan!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Så mycket igenkänning!Självklart är tummarna vikta och hållna! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tummarna är i ett stenhårt grepp!

    SvaraRadera
  7. Jag håller också tummarna. Härda ut!

    SvaraRadera
  8. Här är tummarna alltjämt hållna! Kram

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna så länge som ni behöver det!! :-) Kram Cecilia

    SvaraRadera
  10. Dom värsta dagarna är nu! Absolut! Men vi håller tummar och tår!

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna stenhårt!!
    Många kramar

    SvaraRadera
  12. Åh! Självklart håller jag tummar! Jag hoppas att jag snart är där du är åtminstone, ÄP denna vecka!

    SvaraRadera
  13. Jag håller såklart tummarna! Jag hoppas hoppas det blir ett plus och en bebis som kommer om ungefär 8 månader!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Är en ny läsare som hittat hit och är helt gripen av eran berättelse. Självklart håller jag alla tummar jag bara kan för er nu. Stor kram Fia

    SvaraRadera