torsdag 23 augusti 2012

Att känna något och morgondagen

Anna i gbg undrade i en kommentar idag ifall jag känt några rörelser än. Spontant skulle jag säga nej, men när jag läste vidare i hennes kommentar "Jag känner som om någon kittlar mig på insidan ibland och måste klia mig på utsidan för att det är lite obehagligt (på ett positivt sätt) Jag vill tro att det är sparkar och inte tarmarna, men vem vet ;-)". Hon är en dag före mig i sin graviditet, vilket gör att vi "borde" känna ungefär likadant.

Jag har i kanske två till tre veckor känt det hon beskriver, något kittlande på insidan, men jag har tänkt att det är mina tokiga tarmar som spökar, men det kanske är Miraklet som spökar!! Coolt i så fall!

Hon frågade vidare ifall vi har fått någon datumbestämning och det fick vi vid kub-ultraljudet för tre veckor sedan. Då daterade barnmorskan mig till exakt samma vecka och dag som jag själv räknat ut. Kanske blir det ändrat i morgon. Eller inte.

Morgondagens ultraljud känns på något sätt väldigt avgörande. Nu, vid den här tiden i graviditeten kan man se om hjärnan börjat utvecklats som den ska, vilket jag måste tro! Ser allt normalt ut i morgon känns det som ett oerhört stort steg. Då är riskerna minimala för att rutinultraljudet ska gå åt helvete. Visst, mycket annat kan gå fel framöver, men efter rutinultraljudet måste jag tro att det ska gå hela vägen.

Jag hoppas att ni har någon tumme eller två att hålla i morgon klockan elva.

Det MÅSTE gå bra i morgon!

21 kommentarer:

  1. Jag håller både tummar och tår det lovar jag! Ska ägna er många tankar imorgon :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna.

    Alltså tarmarna börjar ju inte plötsligt kittlas från insidan. Så känner du något som du inte brukade känna innan så är det Miraklet!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna!
    Jag var på ultraljud i måndags och var så nervös i måndags men allt såg bra ut den här graviditeten och det kommer det göra för dig också!

    //Minneli

    SvaraRadera
  4. oj vad mkt måndags det blev =)

    SvaraRadera
  5. Det kommer att gå bra. Håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  6. Jag har två jäkligt bra tummar och de är dina i morgon klockan 11. Ska tänka på dig då. Det ska gå bra det här, det ska det baske mig! Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Vi har 4 tummar och 4 tassar som hålls stenhårt för er imorgon!!! Kram och hälsa maken!

    SvaraRadera
  8. Tummar och tår här också. Det kommer gå finfint. :)

    SvaraRadera
  9. Håller tummar o tår.

    SvaraRadera
  10. Klart, alla fingrar och tår!!!

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna så hårt jag kan!!!

    SvaraRadera
  12. håller alla tummar jag har! (fyra..) <3
    det kommer att gå finfint det här, ska du se... kram!

    SvaraRadera
  13. Håller allt jag har för dig och miraklet!!! Och ang sparkar så är det jätteolika, om moderkakan sitter på framsidan så kan man ofta inte känna ngt förrän vecka 22-23..

    SvaraRadera
  14. Håller allt jag har för dig och miraklet!!! Och ang sparkar så är det jätteolika, om moderkakan sitter på framsidan så kan man ofta inte känna ngt förrän vecka 22-23..

    SvaraRadera
  15. Det kommer gå bra! Ber en bön för er alla 3 och imorgon håller jag mina tankar när jag tänker på er kl 11. Ser fram emot en ny (eller flera nya) fina bilder på Miraklet imorgon :) Hoppas du får sova nåt inatt. Ta hand om er!

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  16. Haha, håller mina TUMMAR ska set ju stå. Inte tankar ;)

    Kram igen Rebecca

    SvaraRadera
  17. Håller mina tummar och tår, hoppas och tror att allt går bra idag! All lycka till <3

    SvaraRadera
  18. Håller tummarna för er idag!!

    SvaraRadera
  19. Jag håller tummarna och tänker på er idag!

    SvaraRadera
  20. Tummar och tår hålles allt jag bara kan! Ser fram emot en nu UL-bild från dig! Kram till både dig och maken!

    SvaraRadera
  21. Tack alla ni för stöttande och värmande ord! Det värmer oerhört ska ni veta.

    SvaraRadera