onsdag 29 augusti 2012

Trevligt att hon bryr sig

Igår ringde telefonen. Ett, för mig, okänt mobilnummer. Jag funderar en sekund om jag ska svara, men gör det.
Då visar det sig att det är vår ivf-distansläkare som har kommit att tänka på oss och undrar hur allt går!! Det tycker jag var trevligt. Hon skulle ju inte behöva bry sig  nu då Miraklet inte har haft hjälp av varken henne eller ivf-kliniken i Göteborg för att komma till. H*n har ju klarat det på egen hand!

Jag berättade lite om vilken vecka jag var i och att ultraljudet i fredags visade en helt normal hjärna. Jag talade också om vilken läkaren på KK/Mvc vi har kontakt med och hon kände väl igen henne och sa att hon är jätteduktig och kunnig. Precis som vi tycker alltså!

Hon önskade oss lycka till med resten av graviditeten.

Väldigt trevligt att hon ringde tycker jag!

Vi får väl någon gång nästa år ta med oss Miraklet till distansläkaren och visa upp h*n.

10 kommentarer:

  1. Väldigt fint gjort av henne, sånt gör bara de läkarna som är suveräna!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Men har du varit patient hos henne? Har för mig att du gick privat i vår stad, men min gravidhjärna kanske minns fel ;-)

      Hur som helst så är hon jättebra!

      Radera
  3. Vart är det ni har gjort IVF-försöken? Jag är inte riktigt nöjd med vårat ställe men e som svårt att byta när de känner mej och det är långt till en annan ivf-klinik?
    önskar er all lycka med allt, har följt din blogg länge nu.
    /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har gjort våra privata ivf-försök på Fertilitetscentrum i Göteborg samt haft vår distansläkare i Linköping.

      Radera
  4. Underbart bra gjort av henne.

    SvaraRadera
  5. Så gulligt av henne.... Ååå jag måste bara berätta en sak för er alla. Förut när jag låg på sidan i soffan hade handen på magen så fick jag en spark i handen... Helt underbar känsla. Kände filuren rörde sig hela tiden inifrån. Men kände jag han/hon jätte tydligt i handen. ;) har ni som e längre gången än mig känt nått utanpå?!?

    SvaraRadera
  6. Ja inte varje dag man får sådana doktor ju, samma hände mig min akutläkare en at läkare fixa i dona ringde mig om hur jag mår m.m innan jag fick diagnosen Graves Sjukdom..

    SvaraRadera
  7. Hej! Jätte stort grattis till er graviditet o Mirakel!
    Helt underbart! Vill bara tipsa er om att under torsdag(idag) o fredag(imon) så har dem halva priset på alla mössor, vantar, strumpor o fleeceplaggt i affären Barnens Hus! I utvalda städer, vet inte riktigt var ni bor men i Stockholm, Göteborg, Eskilstuna, Karlstad, Norrköping o Skåne gäller erbjudandet.
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  8. Åh vad bra sånt gillas! Tänk om alla vore så!
    Kramar!

    SvaraRadera