torsdag 16 augusti 2012

Bebissaker i vårt hus

Igårkväll var vi hos vänner som vi inte träffat på sisådär 100 år. För ett antal dagar sedan såg jag en status på  Facebook att de höll på och rensade bebissaker för att sedan sälja på loppis framöver.
Jag passade på att höra vad för saker de hade och igår var vi alltså hos dom. Vi kom hem med badbalja, babysitter, barnstol, spjälskydd och en leksaksgrej att hänga på spjälsängen.

I skydd av mörkret igår smusslade vi in sakerna från bilen så att ingen av grannarna skulle se... Nu står sakerna här på golvet och det känns lite märkligt faktiskt. Vi ska väl ställa undan dom i garaget med hopp om att snart få plocka fram dom igen.

14 kommentarer:

  1. De sakerna har hittat rätt!

    Sarah

    SvaraRadera
  2. Du/Ni kommer att få plocka fram det där sakerna, jag loooovar! Försök att tro på det, intala dig varje dag att det kommer gå bra!
    Tänker på dig massor <3
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Jag beundrar att ni vågar. Att ni tror så pass mycket där många av oss tvekar. Beundransvärt!!

    SvaraRadera
  4. Härligt att se lite bebissaker i ert hem :) vi har hittills köpt en säng och ett skötbord. Måste ju ha 2 av allt så det gäller ju att börja i tid! Mer prylar kommer väl invadera våra hem efter Ullaredsresorna, eller hur? ;-)
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, efter våra ullaredstrippar lär vi knappt får plats hemma... Men vad gör det?

      Radera
    2. Precis, vad gör det? Förhoppningsvis kan vi fokusera på något annat än att röja och städa i sådär 20 år framöver :-) kram

      Radera
  5. Det är bara början på alla saker som ni kommer ha, men det måste kännas både mysigt, konstigt och jobbigt för er kan jag tänka mig! Ha en go helg vännen! Kram

    SvaraRadera
  6. Babysitter är ju guld värt. Vi hade den uppe på bordet när vi åt, bredvid soffan när vi tittade på TV, och så kunde man vagga lite med foten så att plutten somnade. För det då slipper man stå och köra en vagn fram och tillbaka i vardagsrummet.

    SvaraRadera
  7. mamma till 3 och mormor till 1018 augusti 2012 kl. 09:11

    Varför smyger ni för grannarna ?

    Kul att fylla på med mer och mer prylar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig inte riktigt redo för att "blotta" graviditeten för grannarna än... De får lista ut det själva tids nog.

      Radera
    2. mamma till 3 och mormor till 1019 augusti 2012 kl. 13:23

      Aha....då förstår jag.
      Vet de hela er tidigare historia ?

      Kram från Trelleborg

      Radera
    3. Den granne vi delar häck med vet vår historia. De övriga grannarna på gatan kanske har listat ut det med tanke på att Dutts dödsannons samt en artikel om mig och bloggen varit med i lokaltidningen.

      Radera
  8. Bra "val" av babysitter!! Den är helt fantastisk, perfekt mycket gung och bebisen lär sig att gunga den ganska enkelt själv runt tre fyra månader, och man får två händer fria. Helt super! Även barnstolen är kanon, men köp till en bricka (om det inte var med). Det underlättar nåt oerhört när det är dags att lära sig äta.
    Tack för att jag får följa din blogg. Jag är gravid med mitt andra barn nu och ligger tre veckor efter dig - exakt. Vi hade också jättesvårt att bli gravida första gången, andra gången blev vi det på första försöket, utan hjälp. "Kroppen har lärt sig", sa vår läkare. Tänk på det!
    Många kramar från en trogen läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen finns det till den här babysittern någon slags leksaksbåge att köpa till, vilket vi tänkt att göra.
      Bricka tillbarnstolen fanns med!

      Du är så välkommen att följa mig blogg. Är så glad att så många gör det. Grattis till din graviditet!

      Radera