torsdag 16 augusti 2012

Inte för mig

I de flesta böcker och tidningar om graviditet står det att man under andra trimestern ofta mår som bäst.
Tydligen gäller inte det alla.
Huvudvärken som i stort sätt hållit sig borta i 15 veckor är nu tillsamma tillsammans med genomtäppt näsa och näsblod.

Den här vecka har jag hittills varit hemma från jobbet, men idag är tanken att jag ska ta mig dit. Sitter nu i soffan för att försöka få bort huvudvärken innan jag åker. Jag får se om jag lyckas.

Jag ska ta upp allt detta med läkaren när vi har ultraljud nästa fredag. Alltså 8 dagar kvar till ultraljud!!

3 kommentarer:

  1. Ojoj vilken resa. Grattis till bebis i magen :)

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam... Det är många, många som fortfarande mår dåligt i andra trimestern. För mig var första graviditeten ett tjockt töcken av trötthet och illamående, från start till mål. Denna gång upphörde illamåendet runt vecka 21, fast jag mår fortfarande pyton ibland om jag inte är petnoga med vad jag stoppar i mig och när. Visst är jag kanske lite piggare nu än för några veckor sedan (vecka 22+0 idag), men det är fortfarande långt ifrån "som det brukar". Och det där med att röra sig nästan normalt - PYTTSAN, vilket struntprat!
    Kram och lycka till på ultraljudet!

    SvaraRadera
  3. Med sonen måstematchen bara illa till v 14. Dottern mådde jag illa, kräktes och hade värk och huvudvärk ända tills,hon föddes.

    SvaraRadera