söndag 26 augusti 2012

Klockan 10 i morgon

Först av allt vill jag tacka för alla kommentarer som kommit de senaste dagarna efter vårt härligt lyckade ultraljud! Det är så underbart att läsa er kommentarer och känna att ni verkligen glädjs med oss.

Sedan vi kom hem från ultraljudet i fredags har varit i något lyckorus tror jag. Glädjetårarna har kommit lite nu och då. Till och med nattetid när jag varit på toa och sedan inte kan somna om med en gång. Tanken är då "tänk om detta verkligen ska gå hela vägen". Under fyra års tid har vi varit så fokuserade på att BLI gravid och nu ska man helt plötsligt börja tänka att vi faktiskt kanske blir föräldrar. Hur gör man??  Jag vet bara hur man göra barn i ett provrör. Jag kan ingenting om vad man gör sedan när barnet är på utsidan av livmodern. Det är tankar som kan göra mig rädd ibland. Hur ska vi klara att uppfostra och ta hand om ett litet barn? Vi? Nä, det är ju en omöjlighet...

Dagarna efter kub-ultraljudet bestämde jag att vi som igår skulle åka till Babyproffsen och Barnens hus, men igår blev det inställt. Vi åkte istället norrut och besökte min syster. Det besöket blev ju inställt för två veckor sedan då vi istället akut åkte till djursjukhuset med katten.
Dock blir besöket på Babyproffsen inte inställt så länge för i morgon klockan tio kliver jag in i en affär som jag länge velat besöka. Antagligen kommer jag inte köpa något, men det jag vill kika på är framförallt barnvagnar och spjälsängar. Jag har en ganska klar bild över hur barnvagnen ska se ut, men det kanske bara är en drömbild som inte ens finns i verkligheten... Jag har hunnit tänkt på hur den ska se ut under fyra år... Även spjälsäng vet jag ganska nog hur den ska se ut. Jag skulle vilja ha en med nedsänkbar sida just för att slippa lyfta Miraklet så högt när h*n blir större. Vet inte alls om dessa sängar är bra, men jag vet att de finns på Babyproffsen i alla fall.
I morgon kanske vi inte hinner med Barnens hus också eftersom mannen ska iväg och jobba på eftermiddagen, men den affären står ju i så fall kvar tills någon annan dag...

8 kommentarer:

  1. Vi har en med sänkbar sida och tycker att det är toppen!

    SvaraRadera
  2. min man byggde en säng till våran dotter och det som var bra med den är att botten går att flytta upp och ner och båda sidorna går att ta av både till häften och helt ... så nu har våran dotter den som vanlig säng =)

    SvaraRadera
  3. Vi var där igår.. Fantastisk känsla!!! :)

    Ha så mysigt och njut!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk på att det är väldigt lång leveranstid på vagnar. Så det är dags att beställa snart ju ;)) Ett tips är verkligen en vagn som man kan sätta babyskyddet på alltså bilstolen vi hade det och man satte lixom fast babyskyddet på barnvagnschassit. Många ggr ja de flesta somnar ju bebisen i bilen och då slipper man väcka liten som kan sova vidare om man ska in och handla. Detta är något jag inte klarat mig utan ;€ Man kan beställa barnvagn från Tyskland. Man stället alla frågor på babyproffsen och sedan köper man vagnen mkt billigare via internet från Tyskland. Det gjorde vi billigt och smidigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med fullständigt! Det är guld värt att sätta babyskyddet på vagnen. Man slipper många tunga långa lyft på det sättet! Vi köpte våra vagnar på www.pramworld.uk. Det är en brittisk sida. En vecka tog leveransen och frakten låg på tvåhundra-typ. Du sparar tusenlappar!
      Jag rekommenderar precis som Hannah, babyjogger! Helt suveräna vagnar! Hoppas att du hittar det du söker! :)

      Radera
  5. Håller med ovanstående om babyskydd att sätta på vagnchassi, det verkar så smidigt! Men typ det enda barnskyddet som inte gick att sätta på emmaljunga var det vi hade (brio) annars fanns det adapter till dom flesta :) Jag har spjälsäng med höj och sänkbar sida samt botten, det var toppen på natten, jag satte spjälsängen vid min sida på sängen och hade bebisen precis bredvid mig när det var dax för amning.
    Om jag får rekommendera en barnvagn så gillar jag BabyJogger (inte att förväxla med ex baby travel) väldigt mycket! Och bor du där det är kallt så köp en Voxi påse, dyrt men mitt bästa köp! Men vi har det ju kallt här i Jämtland mest hela året ;) Slipper man klä barnet så mycket utan bara att lägga ner i varma påsen, även på vintern! Åh vad mycket roligt du har framför dig!

    SvaraRadera
  6. Jag hade inget babyskydd som gick att sätta på vagnen på barn 1 men jag har verkligen saknat det! Så nu till nr 2 blir det sånt men vi måste byta babyskydd för vi har brio och det passar bara till briovagnar! Så tänk på det när ni köper babyskydd! :)

    SvaraRadera
  7. Jag har en Teuronia Mistral S som jag är jättenöjd med! Den har små hjul fram vilket gör den lätt att manövrera :) Samtidigt är det inte så smidigt med små hjul fram när det är snö ute eller om man vill gå i skogen. Då är det så fiffigt att man kan fälla över handtaget så att du istället får de stora hjulen fram. Sedan vänder du bara sitsen så du har barnet vänt emot dig så är det samma vagn, fast med små hjul bak istället :) Praktisk och väldigt bra! Det finns dock två nackdelar och det är att den är dyr att köpa (ca 8000:- utan skötväskan) samt att den är tung (16 kg tror jag). Annars är det bara fördelar!

    Är så glad att allt gick bra på ert ultraljud! Lill* i magen är stark och kommer födas frisk och välmående i början av nästa år, det är jag säker på!

    Många kramar Rebecca

    SvaraRadera