tisdag 7 augusti 2012

Vecka 15 (14+0)

Japp, ny vecka igen. Även om jag på ett sätt tycker att det går långsamt så känns det som om det inte var så många dagar sedan jag skrev 12+0.
Det ska ju bara gå den här gången så jag hoppas att jag får göra många veckoinlägg till.
Just nu känner jag mig ganska lugn och försöker njuta så mycket det går.

Tröttheten slår fortfarande till medan jag vissa stunder kan känna mig mindre trött. Tröttheten beror ju nu också till viss del på det dåliga blodvärdet. Jag hoppas att järntabletterna kan få ordning på det.

Fick i helgen många fina mammakläder av min kusins sambo och de kommer väl till pass. Det är svårt att dölja magen när jag har både mammabyxor och en tajt "vanlig" tröja. Med mammatröja är det något lättare. Det ska bli spännande att se hur länge det tar innan kollegor på jobbet vågar fråga om jag är gravid. Det kan ju vara så att jag "bara" blivit fet över sommaren ;-)

Försöker att inte räkna ner dagarna till nästa ultraljud, vilket är svårt. Idag är det 17 dagar kvar. Jag ska då höra med barnmorskan och läkaren ifall de kan se könet. I vårt landsting är det inte speciellt villiga att göra det, men jag tänker att vi är lite speciell så de gör ett undantag...

7 kommentarer:

  1. Av någon anledning tror jag att det är en tjej. Ett oerhört efterlängtat och välkommet barn, hur som helst :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Visst går veckorna fort, i januari sitter vi där och undrar vart tiden som gravid tog vägen :)
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Här kommer en till som är gravid och har beräknad BF den 8 feb sen de senaste ultraljudet. Det är
    Mitt andra barn, och jag längtar redan som en tok... Vi längtar massa till de andra ultraljudet som äger rum den 10 september. Självklart längtar både jag och min pojkvän jätte mkt efter filuren i magen. (det är hans första barn)

    SvaraRadera
  4. Tiden bara rusar iväg ju, men denna gången kommer allt gå superbra för nu är det verkligen eran tur att få bli föräldrar till ett levande barn. Jag är så glad för eran skull och detta Mirakel kunde inte hända bättre människor än dig och din make!! Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  5. Jag tror också att det kommer bli en fin mirakeltjej!:) blev så såå sååå glad när jag läste om att ni är med barn igen håller alla tummar o tår om att allt ska gå bäst för er o miraklet.

    SvaraRadera
  6. Menar du att du har kolleger som missat din blogg :)
    Sen vill jag säga grattis och välkommen in i v 15! Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, det finns nog ett antal av mina kollegor som missat den. Dålig stil :-D

      Radera