söndag 4 april 2010

Blå och blåare blir jag

Tredje dagen idag med sprutor.
Har fortfarande inte vant mig. Puregon-sprutan tar jag i magen och det fungerar bra. Innohep-sprutan tar jag i låret och det går sämre. För det första gör den sprutan ondare och för det andra får jag ganska rejäla blåmärken som dessutom gör ont. Även på magen har jag fått blåmärken men de är mycket mindre och gör åtminstone inte ont.

Är det någon som har erfarenhet av Innohep? Finns det något sätt att undvika blåmärken eller är det bara att inse fakta att man får vara blåprickig en tid framöver?

Ska även fråga när jag är på Rmc på onsdag om detta tänkte jag.

5 kommentarer:

  1. Efter att ha sett Mediokers mage så tror jag att du får vänja dig vid att vara blå.

    SvaraRadera
  2. Jag kör Innohep i magen, och då blir det inte direkt in i musklerna som på låret, så det gör inte ont (typ). Efter kejsarsnittet fick jag Innohep i låret och det gjorde sveinont, så jag är glad att det är magen som gäller nu.
    Första veckan blev blåmärkena stora som tennisbollar och jag trodde att magen aldrig skulle få en normal färg igen. Och så får man inte sticka der det är märken efter gamla sprutor, så jag var orolig att magen (för en gångs skull) var för liten. Men det har avtagit och nu blir det för det mesta bara ett minimalt märke och någon gång i veckan som en enkrona.

    Be att få ta båda i magen, för låret var verkligen en plåga.

    Nä, Längtan! Flora är inget fint namn! Så du kan få använda det sen när din lilla levereras :-)

    SvaraRadera
  3. Medioker: Just nu behöver jag magen till att sticka alla andra ivf-relaterade sprutor i (som mest tre olika sprutor). Så därför är det bara låren kvar till Innohep. Hoppas att jag kan gå över till magen när jag gjort äggplock och därmed slutat med ivf-sprutorna.

    SvaraRadera
  4. Vet inte om det är till någon tröst, men tänk på att det är så otroligt kort tid som du kommer vara lite blå. Snart är detta över och då kommer du förhoppningsvis ha helt andra saker att njuta av!!
    STORA PEPPANDE KRAMAR FRÅN EN IVF SYSTER

    SvaraRadera
  5. Sommarflickan: Förhoppningsvis blir jag gravid och då behöver jag ta Innohep i nio månader, men vad gör man inte för att lyckas...

    SvaraRadera