onsdag 7 april 2010

Mer fart på äggfabriken

Nu har jag fått nya ordinationer från Rmc. Från och med ikväll och fem kvällar framåt ska jag höja dosen av Puregon till 200 enheter. Antagligen för att få ytterligare fart på äggblåsorna. Dessutom ska jag från och med i morgonförmiddag och fem dagar framåt börja ta Orgalutran-sprutor. De sprutorna förhindrar att det blir en spontan äggglossning.
Alltså får jag plocka med mig den sprutan till jobbet... mindre roligt men det får väl gå.

Så från och med i morgon kommer jag ta tre sprutor om dagen. Puh, men vad gör man inte för att bli gravid...

Nytt ultraljud är inbokat på måndag klockan åtta.

2 kommentarer:

  1. Så spännande!
    Och det låter inte helt hopplös, eller hur?
    Sprutorna blir en baggis, när du tänker på lilla Flora som blir din under 2011 :-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. medioker: jo sprutorna går bättre och bättre att ta. Nu två dagar i rad har jag dessutom sluppit blåmärken!

    SvaraRadera